Žuvanić: U naredne četiri godine u željeznicu nužno uložiti 15,3 milijarde kuna
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U željezničku infrastrukturu u naredne je četiri godine nužno uložiti oko 15,3 milijardi kuna, što je minimum bez kojega neće biti uspješno provedenog restruktuiranja ni šanse za dugoročan poslovni opstanak, rekao je danas u Saboru ministar pomorstva, prometa i veza Roland Žuvanić.
Iznoseći pred zastupnicima Plan poslovanja HŽ-a za razdoblje od 2003. do 2007., Žuvanić je rekao da u projektu rekonstrukcije HŽ-a "vrijeme nije saveznik", posebno zbog nestalnih izvora investiranja - u prošloj godini uloženo je tek 20 posto potrebnih sredstava.
Kao ciljeve je naveo 5000 tona prevezenih tereta i 15.000 prevezenih putnika po zaposlenome godišnje. Nužno je i podizanje prosječnog prijevoznog puta tereta preko 200 kilometara, a putnika za 30 posto.
Područje interesa u teretnom prijevozu uz Hrvatsku je srednja i jugoistočna Europa, posebno područja bivše SFRJ, te prodor na tržište kopnenog prijevoza usmjerenog na ceste i orijentacija na tržišta kojima tereti gravitiraju prema lukama.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U putničkom prijevozu interes je orijentacija na tržišta koja gravitiraju prema turističkim odredištima.
Kao preduvjete za realizaciju ciljeva u tom razdoblju Žuvanić je naveo ulaganje od 5,9 milijardi kuna za redovno održavanje infrastrukture, te 1,8 milijardi za subvencije u putničkom prijevozu.
Predviđene investicije procjenjene su na oko 15,3 milijarde kuna - za infrastrukturu 10,3 milijarde, teretni prijevoz 1,7 milijardi, putnički prijevoz 3,1 milijardi.
"Krajnji je cilj ulaganjima učiniti željezničke koridore privlačnim pravcima i za druge operatere i organizatore prijevoza, te da se domaći operateri poslovno osposobe za predstojeće otvaranje tržišta željezničkog prijevoza", rekao je ministar.
Govoreći o predloženom Programu financiranja i upravljanja lokalnim prugama, Žuvanić je upozorio da će Vlada, ne ostvare li se navedeni ciljevi, biti primorana zatvoriti neke lokalne pruge i obustaviti putnički promet.
"Brojne pruge su visoko nerentabilne i s niskim stupnjem pokrića troškova", rekao je, dodavši da se Vlada do sada nije uspjela dogovoriti sa županijama oko racionalizacije prijevoza i kvalitetnijeg korištenja pruga.
U lokalne pruge u idućih je pet godina potrebno uložiti oko 750 milijuna kuna, u čemu bi županije trebale sudjelovati s deset posto sredstava, te tako, smatra Žuvanić, smanjiti svoje i troškove građana.
Iznoseći pred zastupnicima Plan poslovanja HŽ-a za razdoblje od 2003. do 2007., Žuvanić je rekao da u projektu rekonstrukcije HŽ-a "vrijeme nije saveznik", posebno zbog nestalnih izvora investiranja - u prošloj godini uloženo je tek 20 posto potrebnih sredstava.
Kao ciljeve je naveo 5000 tona prevezenih tereta i 15.000 prevezenih putnika po zaposlenome godišnje. Nužno je i podizanje prosječnog prijevoznog puta tereta preko 200 kilometara, a putnika za 30 posto.
Područje interesa u teretnom prijevozu uz Hrvatsku je srednja i jugoistočna Europa, posebno područja bivše SFRJ, te prodor na tržište kopnenog prijevoza usmjerenog na ceste i orijentacija na tržišta kojima tereti gravitiraju prema lukama.
Kao preduvjete za realizaciju ciljeva u tom razdoblju Žuvanić je naveo ulaganje od 5,9 milijardi kuna za redovno održavanje infrastrukture, te 1,8 milijardi za subvencije u putničkom prijevozu.
Predviđene investicije procjenjene su na oko 15,3 milijarde kuna - za infrastrukturu 10,3 milijarde, teretni prijevoz 1,7 milijardi, putnički prijevoz 3,1 milijardi.
"Krajnji je cilj ulaganjima učiniti željezničke koridore privlačnim pravcima i za druge operatere i organizatore prijevoza, te da se domaći operateri poslovno osposobe za predstojeće otvaranje tržišta željezničkog prijevoza", rekao je ministar.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Govoreći o predloženom Programu financiranja i upravljanja lokalnim prugama, Žuvanić je upozorio da će Vlada, ne ostvare li se navedeni ciljevi, biti primorana zatvoriti neke lokalne pruge i obustaviti putnički promet.
"Brojne pruge su visoko nerentabilne i s niskim stupnjem pokrića troškova", rekao je, dodavši da se Vlada do sada nije uspjela dogovoriti sa županijama oko racionalizacije prijevoza i kvalitetnijeg korištenja pruga.
U lokalne pruge u idućih je pet godina potrebno uložiti oko 750 milijuna kuna, u čemu bi županije trebale sudjelovati s deset posto sredstava, te tako, smatra Žuvanić, smanjiti svoje i troškove građana.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati