Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive Navi

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

PRIČU o posljednjoj generaciji Hondinog premium kompakta završavamo testom snažnije benzinske izvedbe u kombinaciji najbogatijeg paketa opreme. Inicijalno povoljan dojam nije se promijenio, kao ni mišljenje da je Civic jedan od ponajboljih automobila na domaćem tržištu.

Prvo upoznavanje sa Civicom odradili smo na ulaznom modelu, gdje su nam nejak motor i osnovna oprema omogućili da se fokusiramo na osnovu automobila. Zatim je uslijedio neusporedivo potentniji dizelaš, dok je točku na i stavila izvedba s visokoturažnim benzincem i ful opremom. Konačno, vrijeme je za rezime.

U pogledu estetike priča s prethodne generacije se ponavlja. Usprkos tome što se desila "tek" evolucija bez revolucionarnih novina Civic je bio i ostao vjerojatno najoriginalniji kompaktni model na tržištu. Gotovo svemirski vanjski izgled donosi prednost nad rivalima, baš kao i samo za Hondu prepoznatljivi detalji. Dvodijelno stražnje staklo koristili su i drugi, no ipak ostao je to recept svojstven najviše Hondi. Ipak , najdojmljiviji je automobil sprijeda, a kod opremljenijih izvedbi i s boka kada se 17-inčni naplatci čine optimumom.

Najviše ocijene Civic zadržava i u kabini. Prostranost je odlična, prati ju jednako uvjerljiv prtljažnik, a potom i doista vanredna praktičnost. Niti jedan automobil ne nudi "kontra" preklapanje stražnjeg sjedala, koje se u praksi pokazalo vrlo korisnim za prijevoz gabaritnih predmeta. Kvaliteta izrade je uvjerljiva, a prednja armatura avionskog kokpita jedna od solidnijih na tržištu. Honda je osigurala solidnu ergonomiju, posebno po ukusu mlađe klijentele. Tu prije svega mislimo na široku paletu opcija individualizacije prikaza funkcija te načina upravljanja istima. Mane je moguće naći, a mi smo ih na najopremljenijoj izvedbi locirali kod sjedala. Premda je moguće el. podešavati lumbalni dio naslona i bočne oslonce, sve ostalo se radi "na žgance". Nije da smo razmaženi, ali od jednog high-tech automobila očekuje se više. 

No, pravi razlog testa bio je još jednom provjeriti stojimo li kod teze kako je Civic najbolji u benzinskoj izvedbi. 1.8 i-VTEC sa 142 KS i 174 Nm u kombinaciji ručnog mjenjača posebno nam se svidio kod prethodne generacije, a tako je ostalo i sada. Kao i ostali Hondini benzinci, niti ovaj nije previše rastrošan, a pritom pruža puno. Najkraće rečeno, na stotki je za 9 sekundi, povuče preko 200 km/h, a prosječno ne troši više od 8,5 l/100 km. I doista, nemoguće je naći opravdanja u velikoj razlici cijene prema dizelašu. Da, dizelska opcija je kudikamo bolja, ali ne 39.000 kn, kolika je razlika otkako su benzinci na akciji. 

Vratimo se mi našem benzincu i rezimirajmo. Što se motora tiče vrijedi reći kako se radi o tipičnoj Hondi koja voli visoke okretaje. Nadalje, isti je odlično usuglašen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Pridodamo li cjelokupnu mehaniku možemo samo reći kako tu sve odlično klapa. Za najvišu ocjenu rado bi vidjeli i uvjerljivije (tvrđe) podvozje koje je na kraju ipak podleglo kompromisima. To i ne čudi s obzirom na to da je Civic odavna raskrstio s ljubiteljima tuninga. Poput same Honde pratio je kroz zadnje tri generacije odrastanje svojih fanova koji su se sa ceste maknuli u tople urede multinacionalnih kompanija, skrasili se, neki čak zasnovali obitelji i na kraju promijenili prioritete.

Kao što smo već u prijašnjim druženjima konstatirali, na opremljenost ne treba trošiti riječi osim da toplo preporučujemo da u usporedbi cijena s rivalima prije nivelirate opremu. Što se pak najopremljenije izvedbe tiče dovoljno je reći kako je doista sve uključeno.

Prema trenutno aktualnom cjeniku Honda Civic starta cijenom od 129.000 kn koliko stoji osnovna izvedba. Želite li automobil sa snažnijim motorom potrebno je dodati 18.000 kn, odnosno 26.000 za opremljeniju Sport  izvedbu. Sve dalje u ponudi lišeno je popusta, što u prijevodu znači da je za najopremljeniju izvedbu potrebno izdvojiti 211.990 kn, odnosno čak 241.990 kn ako je dizelski motor imperativ.

Nema sumnje, Civic je u svakom od svojih izdanja doista odličan automobil, koji se vrlo brzo uvuče pod kožu svojeg vlasnika. Kao optimalna izvedba svakako se izdvaja 1.8 benzinac, bar do dolaska slabijeg (i jeftinijeg) dizelaša. Zašto, provjerite sami i uvjerite se koliko Honda i njen Civic mogu. 
 

Honda Civic

Važnija serijska oprema (Executive Navi):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese sprijeda i straga

ABS/EBD/BA

Cijena (kn)

 

Pročitajte više