TopGear: Naša savršena štafeta

Foto: PR

FERRARI 458 Speciale, Porsche Cayman S i Porsche 918. Vrijeme je da vijugavim planinskim prijevojima i autocestama bez ograničenja štafetu brzine prevezemo iz Italije u Njemačku.

Svaki put kad se spustim u vozačko sjedalo Porschea Cayman jedna mi misao ispuni um - kako da si kupim ovaj automobil? Ta mi se misao i danas pojavila na nadmorskoj visini od 2509 metara na vrhu Timmelsjocha na talijansko-austrijskoj granici. Pomisao na Cayman dovoljna je da mi skrene pozornost s pogleda koji se spušta prema dolinama ispod mene sve do vrtoglavih visina nazubljenih vrhova Dolomita koji ispunjavaju krajolik.

Štoviše, ta je pomisao dovoljna (ali jedva) da mi odvrati misli od toga što se opraštam od Ferrarija 458 Speciale u kojem sam uživao cijeli dan. Usto, dovoljna je da umiri moje iščekivanje jer ću sutra ovaj Porsche zamijeniti drugim, i to mnogo poznatijim i razvikanijim modelom 918.

Kako točno usporediti Cayman S, najbolji brzi sportski automobil sa središnje postavljenim motorom koji možete kupiti za oko 715.750 kn s drugim, Ferrarijem, koji je četverostruko skuplji, a kamoli s 918 koji je 12 puta skuplji? Kako usporediti 325 KS sa 605 KS ili 887 KS? Jednostavno ne možete. Sve što trebate učiniti je uživati u njima, i to ne samo vozeći ih ukrug po stazi. Nipošto! Ovo će biti legendarna TopGearova štafeta, štafeta koja je započela preuzimanjem 458 Specialea iz njegova doma u Maranellu i vožnjom njime do najviših i najlegendarnijih talijanskih planinskih cesta.

Na granici sam predao ključeve i spustio se niz drugu stranu prijevoja do Austrije u Caymanu S. Bila je to noćna vožnja Austrijom sve do mirnijih zavoja južne Njemačke do Schwarzwalda i jutarnjeg sastanka s 918 Spyderom. Vozeći šumama i autocestom, putovanje u Spyderu završilo je u njegovom razvojnom središtu, Porscheovu inženjerskom središtu u Weissachu.

No malo sam požurio. Ovo putovanje započeli smo učvršćivanjem sigurnosnog pojasa u četiri točke u 458-ici, stavljanjem vrištećeg V8 u prazni hod, čekanjem da se tvornička rampa podigne i Speciale izađe na cestu u industrijskom predgrađu Maranella i cestama prepunim kamiona ga usmjerimo prema autocesti A1, glavnoj talijanskoj transportnoj autocesti. Vožnja ovakvim cestama uglavnom je nešto što Ferrari umanjuje u navođenju svojih voznih sposobnosti, no ta nam vožnja već otkriva karakter Specialea.

TopGear Hrvatska na kioscima od 12.09., i dalje na 150 stranica za 15 kn.

Pročitajte više