Audi je punim gasom krenuo u F1 projekt, ovo su mogući vozači

Foto: Audi

NJEMAČKI proizvođač Audi odlučio je ubrzati i proširiti svoje planove vezane za Formulu 1 preuzimanjem 100% udjela u švicarskom Sauberu dvije godine prije njihova najavljenog ulaska u sport 2026. godine.
Godine 2022. Audi - dio Volkswagen grupe - najavio je da će se pridružiti F1 kao dobavljač pogonskih jedinica kada za dvije godine budu uvedeni novi propisi koji uključuju povećanu električnu snagu i 100% održiva goriva.

Izvršni direktor dolazi iz McLarena

Odlučili su se za partnerstvo sa Sauberom - jednim od najdugovječnijih timova u Formuli 1 - i planirali steći udio u Sauber grupi. Međutim, sada su odlučili potpuno preuzeti poslovanje.
Andreas Seidl, koji je početkom 2023. godine došao iz McLarena na mjesto izvršnog direktora švicarske operacije, postat će izvršni direktor momčadi Audi F1.

Audi kaže da će Seidl nadgledati projekt Formule 1 i djelovati kao "lice buduće Audijeve momčadi Formule 1". Seidl je rekao: 
“Veselim se što ću voditi Audi u Formulu 1 zajedno s visoko motiviranim timom kao izvršni direktor momčadi Audi F1. Imamo jasnu viziju kako da postanemo konkurentni.

Imamo ambiciozne ciljeve, njihova realizacija je u tijeku i bit će dodatno ubrzana potpunim preuzimanjem Saubera.”

Ambiciozni ciljevi

Oliver Hoffmann, koji je trenutno na čelu Audijevog tehničkog odjela, prijeći će na novootvorenu poziciju tzv. generalnog predstavnika. On će biti odgovoran za momčadi Formule 1 s tvornicom, razvoj novih motora te “strateško upravljanje i aktivaciju Audijevog programa". Postat će i predsjednik upravnog odbora svih Sauberovih kompanija.

“Formula 1 je moja velika strast. Uvjeren sam da ćemo spajanjem odgovornosti i preuzimanjem 100% Sauber grupe dodatno ubrzati svoje pripreme za lansiranje 2026. godine”, rekao je Hoffmann i nastavio:

Iskustvo u DTM-u i reliju Dakar

“Drago mi je što smo uspjeli osigurati usluge Andreasa Seidla kao izvršnog direktora Audija F1. On je pravi čovjek za naš ambiciozni plan. Zahvaljujući svom bogatom iskustvu s vodećih uloga u proizvođačima i momčadi Formule 1, dat će značajan doprinos Audijevom projektu Formule 1.”

Hoffman ima značajno iskustvo u motosportu: nakon što je obnašao ulogu voditelja Audi Sporta, nadgledao je DTM i Formulu E, a pod njegovim vodstvom Audi je postao prvi proizvođač koji je osvojio poznati reli Dakar s elektrificiranim pogonom, i to ranije ove godine.

Tko će biti vozači?

Naravno da je glavno pitanje tko će voziti bolid, a kako sada stvari stoje, nekoliko je mogućnosti. Kao prvi kandidat spominje se Alex Albon. On je uspješno popravio svoju reputaciju otkako se vratio na stalno mjesto 2022. i s Williamsom radi sjajne stvari.

Slijedi dvojac Alpina Pierre Gasly ili Sebastien Ocon. Koliko god su vozači Alpine bili izjednačeni 2023., kad je svaki osvojio po postolje, pred kraj sezone bilo je jasnih znakova da je Gasly polako počeo uspostavljati malu, ali dosljednu prednost nad Oconom.

To je još impresivnije s obzirom na Oconovo veće iskustvo u timu i ukazuje na to da Gasly ima više potencijala, ali ostaje činjenica da su oba zanimljivi vozači koji zaslužuju novu priliku.

Konačno, tu je Nico Hulkenberg. On će, doduše, imati 38 godina na početku sezone 2026., ali ima neke odlične karakteristike. Kao prvo, jedini je njemački vozač na gridu.

Zatim, ima iskustvo s Renaultovim tvorničkim timom, što bi ga moglo učiniti vrlo privlačnom opcijom za Audi u smislu znanja što treba, a što ne treba raditi kao nova momčad u F1.

Pročitajte više