Auto Bild: Ovo je šest pouzdanih, a zanemarenih rabljenih automobila

Ilustracija: Igor Soban/PIXSELL

U potrazi za rabljenim automobilom, kupci se najčešće oslanjaju na provjerene i popularne modele. Međutim, ako vam je pouzdanost na prvom mjestu, vrijedi razmisliti i o alternativama koje nisu toliko česte na cestama, ali nude iznimnu vrijednost za novac. U svojim segmentima, ovih šest automobila nikada se nisu mogli mjeriti s prodajnim brojkama bestselera, no kao rabljeni su iznadprosječno solidni, piše Auto Bild.

1. Honda Civic (9. generacija)

Proizvedena između 2011. i 2017. godine, deveta generacija Honde Civic vizualno je smirenija od svoje prethodnice, no i dalje se dizajnom izdvajala od konkurencije. Njene glavne prednosti su jednostavno rukovanje, štedljivi motori i izuzetno prostran i varijabilan interijer. S prtljažnikom od 478 litara, koji preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1378 litara, Civic je bio rekorder u kompaktnoj klasi, a karavanski Tourer nudio je čak od 624 do 1668 litara.

Model pokreću motori snage od 99 do 310 KS, a najpopularniji je 1.8 benzinac sa 141 KS. Civic oduševljava i agilnim upravljanjem te udobnim sjedalima, dok je na vrhu ponude sportska verzija Type-R s 310 KS. 

Na što pripaziti?

Zbog specifičnog oblika krova, preglednost i prostor za glavu na stražnjoj klupi su ograničeni. Atmosferski VTEC motori od 1.4 i 1.8 litara djeluju pomalo anemično na nižim okretajima. Na tehničkom pregledu inspektori češće prijavljuju probleme s kočionim sustavom, posebice stvaranje brazdi na diskovima. Također, Honda je ugrađivala velik broj neispravnih zračnih jastuka proizvođača Takata, zbog čega je za devetu generaciju Civica bilo čak tri opoziva.

2. Kia Venga

Kia Venga, mali monovolumen koji se proizvodio od 2010. do 2019., nikada nije postigao velik uspjeh pored konkurenata poput Citroëna C3 Picasso ili Honde Jazz. Ipak, Kia je ovom modelu pristupila vrlo ambiciozno. Nakon što na Euro-NCAP testu nije osvojio pet zvjezdica, Korejci su ga odmah doradili i u ponovljenom testiranju zaslužili najvišu ocjenu.

Venga se ističe varijabilnom unutrašnjošću s mnogo pretinaca, dobrom preglednošću i pametnim rješenjima poput prikaza kamere za vožnju unatrag u retrovizoru. Ovaj model, s motorima od 90 do 128 KS, pokazao se i iznimno pouzdanim. Benzinski motori koriste razvodni lanac, što smanjuje troškove održavanja. 

Na što pripaziti?

Kvaliteta izrade je tek osrednja, što se očituje u škripanju središnje konzole i zveckanju obloga. Ovjes je neudoban, a zglobovi, amortizeri i opruge skloni su prijevremenom trošenju. Kod benzinaca je potrebno provjeriti zračnost ventila svakih 90.000 kilometara, a ako su potrebne prilagodbe, popravak može biti skup.

3. Toyota Auris (druga generacija)

Nenametljivo dizajnirana Toyota Auris, koja se proizvodila od 2013. do 2019., teško se nosila s europskim divovima poput Golfa, Astre i Focusa. Ipak, ispod konzervativnog dizajna krije se poznata Toyotina kvaliteta koja se odražava u niskoj stopi kvarova. Auris je bio dostupan i kao prostraniji karavan Touring Sports, no ono što mu je uvijek nedostajalo bila je sportska verzija koja bi poboljšala imidž cijele serije.

Zato Auris blista kao pouzdan i izdržljiv rabljeni automobil koji dobro drži vrijednost, a to se posebno odnosi na iznimno štedljivu hibridnu verziju koja u praksi troši oko četiri litre. 

Na što pripaziti?

Auris nije automobil za dinamičnu vožnju. Upravljač je prilično bezosjećajan, a ovjes je podešen isključivo za udobnost. Kod turbobenzinskih motora zabilježeni su problemi s bobinama, što uzrokuje prekide u paljenju, a vlasnici se žale i na nakupljanje čađe u usisnim kanalima. Ako kod hibridne verzije otkaže visokonaponska baterija, zamjena može koštati i do 3000 eura, no često je moguće zamijeniti samo pojedine neispravne module, što značajno smanjuje trošak.

4. Hyundai i20 (druga generacija)

Druga generacija Hyundaija i20 (2014. - 2020.) možda i nije prava tajna, no u vrijeme kada se pojavila, učinila je da konkurenti poput VW Pola izgledaju zastarjelo. Ovaj model ne osvaja samo visokom kvalitetom materijala i izrade, već je zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji, prostranosti te udobnim sjedalima i ovjesu pogodan i za duža putovanja.

O njegovoj kvaliteti svjedoče i iznadprosječno dobri rezultati na TÜV tehničkim pregledima. Manjak snage kod osnovnih benzinaca ispravljen je 2016. godine uvođenjem turbo trocilindraša sa 101 i 120 KS. 

Na što pripaziti?

Moderni mjenjač s dvostrukom spojkom dostupan je tek od 2018. godine. Prije toga, Hyundai je nudio samo zastarjeli četverostupanjski automatik koji povećava potrošnju i umanjuje performanse. Povremeno se javljaju problemi s potisnim ležajem spojke, a kvaliteta laka nije najbolja pa treba obratiti pažnju na ljuštenje prozirnog sloja.

5. Suzuki Swift (šesta generacija)

Sa svojih manje od 3,90 metara dužine, Swift (proizvodi se od 2017.) ostao je pravi gradski automobil. Iako konkurenti poput Fieste ili Pola nude više prostora, nisu toliko okretni. Kao posebnost, Swift je dostupan i s pogonom na sve kotače (Allgrip). Zahvaljujući maloj masi od oko jedne tone, iznimno je štedljiv, a blago hibridne verzije u praksi troše manje od šest litara.

Sport verzija sa 140 KS nudi sjajnu kombinaciju živahne dinamike i udobnosti. Svi motori imaju razvodni lanac koji ne zahtijeva održavanje, a pouzdanost je dokazana i na testu izdržljivosti. 

Na što pripaziti?

Jedna od rijetkih mana je skromna zvučna izolacija, zbog čega je Swift bučniji u vožnji. Automatske verzije su rijetke na tržištu. Pregledom vozila nakon testa izdržljivosti uočeni su prvi znakovi hrđe, što ukazuje na to da bi antikorozivna zaštita mogla biti bolja.

6. Mitsubishi ASX (prva generacija)

Mitsubishi je prvu, iznimno robusnu generaciju modela ASX nudio punih jedanaest godina, od 2010. do 2021. Tijekom tog dugog razdoblja, model je dva puta osvježen. Ovaj japanski SUV ističe se u statistikama kvarova ADAC-a i na tehničkim pregledima.

Zanimljivo je da više od 20 posto rabljenih primjeraka ima pogon na sve kotače, što pokazuje da je ASX često korišten i za zahtjevnije zadatke. Kupci su cijenili njegovu jednostavnost i praktičnost, a ne lažne sportske pretenzije. 

Na što pripaziti?

Najveća slabost ASX-a je ispodprosječna zaštita od korozije. Prilikom pregleda na dizalici, često se može uočiti hrđa na podvozju. Iako to uglavnom nije kritično, preporučuje se dodatna zaštita. Zabilježeni su i problemi s ručnom kočnicom, zbog čega je Mitsubishi imao dva opoziva 2018. i 2021. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.