Auto popularan u Hrvatskoj dobio šokantne ocjene za sigurnost

Foto: EuroNCAP

SVI JOŠ uvijek pamtimo kako je europska krovna sigurnosna agencija prije godinu dana Fiatovom Puntu u ponovljenom testu oduzela sve zvjezdice. Sada su sličnu sudbinu doživjela još dva modela, oba iz ponude Fiat Chrysler Auta.

Punto više nije u ponudi, izdržao je tek nekoliko mjeseci nakon katastrofalnih ocjena za sigurnost. Nema ni nasljednika. No zato je na tržištu jednako vremešan i još simpatičniji model. U pitanju je Fiat Panda, a nju EuroNCAP nije testirao još od 2011. godine kada je prošla solidno, s četiri zvjezdice. A kako njena oprema ne ide puno dalje od podsjetnika za pojaseve te uvažavajući činjenicu da se radi o desetljeće i više starom modelu bilo je jasno kako se model neće dobro provesti. Panda je lansirana 2011. godine, no njena osnova datira u 2003. godinu, kada je Fiat lansirao aktualnu platformu.

Tako je i bilo pa je konačna ocjena čista nula. Da, nula zvjezdica, a ako ćemo priču širiti, za zaštitu odraslih ima 45 %, djece 16 %, pješaka 47 % i sustava asistencije tek 7 %. Da, najprodavaniji auto u Italiji nosi titulu auta s najnižom ocjenom u području zaštite djece otkako EuroNCAP provodi ta testiranja. Konkretno, 10-godišnje dijete u Pandi će prilikom udarca s boka imati veliku vjerojatnost ozljeđivanja, i to zbog udarca u glavu. U frontalnom sudaru stupanj zaštite 6- i 10-godišnjaka je nedovoljan, i to u području glave i vrata. 

Cijeli izvještaj možete vidjeti ovdje.

 

I novo može biti nesigurno

Još više začuđuje rezultat Jeep Wranglera. Iako se radi o netom predstavljenom novitetu nemale cijene, nedostatak sustava asistencije donio je drastičnu kaznu - tek jednu osvojenu zvjezdicu.

Michiel van Ratingen iz EuroNCAP-a je izjavio: "Baš je razočaravajuće vidjeti potpuno nov auto na tržištu u 2018. godini koji nema sustav automatskog kočenja i držanja trake. Vrijeme je da vidimo proizvod iz FIAT-Chrysler grupe koji nudi sigurnost na razini rivala."

 

Za razliku od prije spomenutih, ostali modeli na testu su odlično ocijenjeni. Na testu su bili Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 i Volvo S60/V60 i svi su osvojili maksimalnih pet zvjezdica.

Problemi i kod odlikaša

Ali i među njima ima problema. Tako je kod Hyundaija istaknut problem s bočnim zračnim zavjesama koje kod izvedbi s panoramskim staklenim krovom mogu biti rastrgane pri aktivaciji. Hyundai je problem naknadno otklonio, a vlasnici prve serije će biti obaviješteni o naknadnom servisu.

Problema sa zračnim jastucima je imao i BMW X5, i to s onim za koljena vozača koji se aktivirao u smjeru u kojem ne pruža optimalnu zaštitu. Slično je zabilježeno prošle godine kod serije 5.

Među testiranima se posebno ističu Audi, Peugeot, Volvo i posebno jaguar I-Pace kao dokaz da automobil može biti dobar za okoliš, ali istovremeno i vrlo siguran.

Pročitajte više