BMW predstavio novi brand i dva noviteta

BMW je otvorio novu stranicu svoje povijesti i ozbiljno zakoračio prema svijetu hibridnih i električnih automobila.

BMW je predstavio novi pod-brand pod oznakom "i" te njegova prva dva predstavnika, modele i3 i i8. To je samo početak, jer bi se u narednom periodu u ponudi trebalo pojaviti još nekoliko automobila, a svi će predstavljati tehnološki najnaprednija električna i hibridna BMW-ova vozila.

Službena premijera za široke mase će se održati na ovogodišnjem frankfurtskom auto salonu, a prodaja će započeti tijekom 2013. Službeno se modeli vode kao koncepti, no pojedini izvori tvrde kako su predstavljene "studije" ustvari skoro gotovi proizvod.

Oba su modela razvijena oko tzv. LifeDrive konstrukcije koju zbog široke upotrebe CFRP-a (plastike ojačane karbonskim vlaknima) karakterizira visoki stupanj čvrstoće, no relativno malena masa. U BMW-u tvrde kako su na ovaj način uspjeli eliminirati negativan utjecaj teških električnih komponenti na ukupnu masu automobila.

i3 je kompaktni gradski model, ranije poznat pod radnim nazivom Megacity, a u kojega će se moći smjestiti četvoro putnika. Radi se o električnom modelu kod kojega će biti moguće opcijski izabrati i manji benzinski motor, no samo u ulozi tzv. range extendera, odnosno generatora električne energije za litij-ionske baterije.

Radi se o 170 KS snažnom električnom motoru smještenom na stražnju osovinu koju i pokreće. Do 100 km/h mu je potrebno svega 7,9 sekundi, dok je najveća brzina elektronički ograničena na 150 km/h.

Za potpuno punjenje litij-ionskih baterija smještenih u podnici potrebno je šest sati putem standardne kućne utičnice, a putem tzv. brzog punjenja ove se baterije mogu napuniti do 80% kapaciteta za svega jedan sat. Autonomija vozila iznosi 225 km, no u svakodnevnoj upotrebi to bi se moglo kretati oko 150 km.

i8 će biti predvodnik i ponude, odnosno sportski hibrid zavidnih performansi i niske potrošnje te zavodljivog i dinamičnog izgleda. Riječ je o automobilu koji utjelovljuje ideje iz konceptnog modela Vision ED.

Ovaj model pokreće hibridni pogon koji čine 1,5-litreni 3-cilindrični turbo motor snage 220 KS te električni motor snage 130 KS. Kada oba dijela ovog hibridnog pogona rade zajedničkim snagama i8 će ubrzati do 100 km/h za 4,6 sekundi, dok je najveća brzina elektronički ograničena na 250 km/h.

Službeno, potrošnja će se kretati oko 2,2 l/100 km, no u BMW-u priznaju kako će svakodnevna upotreba rezultirati potrošnjom od oko 4,7 l/100 km. Električni dio pogonskog sklopa pak pruža kraću autonomiju od oko 35 km.

Ostatak ponude je još uvijek u razvoju i uključivat će vozila različite namjene i veličine.

Pročitajte više