BMW Serije 1 - prve fotografije

NAKON  što smo mjesecima bili obasipani kojekakvim skicama mogućeg izgleda najmanjeg modela bavarskog giganta, pričama je na kraj stao upravo BMW objavivši prije nekoliko dana prve službene fotografije serije 1.

BMW definitivno ulazi u kompaktnu klasu i nastoji pomrsiti račune tamošnjem "premium" vladaru, Audiju A3.

Istina, put je manje više uspješno posljednjih godine krčio 3 Compact, ali ruku na srce, njegova kupeovska koncepcija nije mogla pružiti dovoljno na polju prostranosti i funkcionalnosti. Stoga je stvoren potpuno novi model, kojeg će zavoljeti baš svi, od poslovnih žena, pa sve do obiteljski orijentiranih kupaca.

Serija 1 na tržište stiže u jesen, a nudit će se u kombinaciji s četiri motora i tri mjenjača. Interesantno je da je zadržan stražnji pogon, što trenutno nitko ne nudi. Bavarci s optimizmom u očima najavljuju novi model, kao novog predvodnika klase kad su u pitanju dinamička svojstva i užitak za upravljačem.

Ponuda starta 1.6-litrenim benzinskim motorom koji razvija maksimalnu snagu od 115 KS i okretni moment od 150 Nm. Sasvim dovoljno za performanse dostojne BMW-a, što u prijevodu znači da već ulazni model performansama zasjenjuje ostatak klase. Tako 116i do 100 km/h ubrzava za 10.8 sekundi i postiže maksimalnih 201 km/h, dok potrošnja u mixu iznosi prihvatljivih 7.5 l/100 km. Informacije radi, recimo da performanse ne odskaču od modela 316ti.

Benzinska top izvedba do lansiranja snažnijih izvedbi će biti model 120i kojeg pokreće dvolitreni četiri-cilindarski motor opremljen Valvetronic sustavom. Maksimalna snaga od 150 KS i 200 Nm okretnog momenta dovoljno je za ubrzanje do 100 km/h u svega 8.7 sekundi i krajnu brzinu od 217 km/h. Ova izvedba, dakle, već je na papiru porazila Alfu 147 2.0 (9.3 s, 208 km/h).

Naravno, paralelno će biti lansirane i dizelske izvedbe, čija ponuda starta modelom 118d od 122 KS, kojeg krasi odličan odnos performansi (10 s, 201 km/h) i potrošnje (5.6 l/100 km). Snažnija izvedba, 320d, raspolaže s 163 KS i predstavljat će top izvedbu modela. Dovoljno je reći da ubrzanjem do stotke u 7.9 sekundi i maksimalnom brzinom od 220 km/h iza sebe ostavlja čak i benzinskog dvolitraša.

Nimalo čudno s obzirom na povoljnu krivulju okretnog momenta. Oba motora maksimum postižu već pri 2.000 o/min, uz razliku da 118d raspolaže s maksimalnih 280 Nm, a 120d s čak 340 Nm. Pri tome, budućeg vlasnika će veseliti i potrošnja goriva od svega 5.7 l/100 km u mixu.

Što se tiče mjenjača, najslabija izvedba (116i) će se isporučivati s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok će ostale izvedbe imati stupanj više. Također, snažnije izvedbe (120i, 120d) će biti dostupne i sa 6-stupanjskom automatikom.

Već je motorizacija pokazala da veličina nije važna, a ista priča prati dizajn. Iako najmanja, serija 1 ostaje tipičan BMW. Dakle, sprijeda dominiraju standardni "bubrezi", na boku su izražena blaga ispupčenja, dok je sveukupno gledano naglašena aerodinamičnost linija. To potvrđuje koeficijent otpora zraka od odličnih 0.29, što je još jedan odličan rezultat za model ove klase. Najveća novost ipak se krije straga, gdje nam BMW otkriva da je riječ o njihovoj prvoj kombi-limuzini.

Automobil je postavljen na obnovljen ovjes od aluminija, što uz idealni 50:50 raspored masa garantira odlična dinamička svojstva. Još jedna novost u klasi su kotači. Već bi bazni model trebao posjedovati naplatke promjera 16 inča na koje su montirani run-flat pneumatici.

Vanjske mjere su vrlo bliske modelu 3 Compact. Duljina automobila iznosi ne baš revolucionarnih 4.23 metara, dok međuosovinski razmak od 2.66 metara predstavlja vrh klase. Stoga u komfor putničke kabine ne treba sumnjati. Tu posebno mislimo na putnike straga čijem okruženju je pružena posebna pažnja. Stražnju klupu je moguće preklopiti u podnicu vozila, pa se korisni tovarni prostor povećava do čak 1.150 litara. Inače, kapacitet prtljažnika u osnovi iznosi 330 litara.

Novi model želi postati standard sigurnosti u klasi i pretendira na odlične ocjene pri EuroNCAP-u. Automobil će stoga biti opremljen cjelokupnom elektronskom potporom, od dinamičke kontrole stabilnosti (DSC), trakcije (DTC) i kočenja (DBC), pa sve do elektronske blokade diferencijala.

Serijska oprema podrazumijeva sustav zračnih jastuka za sve putnike, pa se već unaprijed može reći da će model postati novi kralj sigurnosti.

Od interesantnih detalja valja spomenuti da se motor pali pritiskom na tipku, te da je za model pripremljen doista dugačak popis dodatne opreme.

Uz Bluetooth podršku, najinteresantnije je da će se nuditi čak i iDrive sustav u kombinaciji s satelitskom navigacijom, te PDC (Park Distance Control) sustav olakšanog parkiranja sa senzorima straga i sprijeda.

Cijene za seriju 1 će biti objavljene do ljeta ove godine.



Pročitajte više