Citroen C3: 1.6 VTi vs 1.6 HDI

NAKON upoznavanja s novom generacijom Citroena C3 kroz prizmu tržišno najzanimljivijeg 1,4 benzinskog motora na test smo preuzeli i dvije uvjerljivije izvedbe, benzinsku i dizelsku, te ih sučelili u nastojanju da pronađemo ukupnog pobjednika.

Kao što smo već konstatirali, C3 je i u novom izdanju ostao dosljedan kupolastoj i nadasve dopadljivoj formi izvornika. Evolucija forme donosi veće dimenzije, moderniju vanjštinu, ali i integrirano Zenith panoramsko vjetrobransko staklo koje prodire gotovo do polovice krova.

Prepoznatljiv Citroenov naglasak na inovaciji, pa makar se i ticao za dinamiku nevažnih detalja, time je prisutan i na ovom modelu. Crtice o vanjštini završit ćemo odlično pogođenim dizajnom naplataka, kao i doista širokom paletom dostupnih boja, uključujući pomalo nekonvencionalne nijanse plave i zelene.

Logično, veće dimenzije donose i više prostora u unutrašnjosti. Dobrano osvijetljena kabina nudi potpuni komfor sprijeda s vrlo udobnim sjedalima i sasvim zadovoljavajućom ergonomijom. Prednja armatura s nešto klasičnijom pločom s instrumentima oku je ugodna, kako izgledom tako i dojmom kvalitete.

Krom dekoracija ovdje je dobro odabran začin, a odabere li kupac Exclusive razinu opreme naći će ga i na kolu upravljača, kao i na temelju ručice mjenjača. Odriješi li se kesa i za integriranu navigaciju s povećim LCD zaslonom i integriranim opsluživanjem audio-sustava i putnog računala, C3 postaje jedan od vodećih techno šminkera.

Nakon 1.4-litrenog benzinca od 95 KS, na red za testiranje su došla dva veća igrača zapremine 1,6 litara.

Prvi na redu je 1.6-litreni VTI benzinac, sada već stari znanac kojeg smo iskušali u nekoliko modela PSA grupacije i šire. Najkraće rečeno, razvija 120 KS i 160 Nm, a suspregnut je s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Naravno, ovaj motor nominalno pruža osjetno više od 25 KS slabijeg 1,4 motora, no u praksi je ta prednost kudikamo manja. Premda službeni papiri napominju 8,9 sekundi za sprint do 100 km/h i maksimalac na 190 km/h, ovako motorizirani C3 i nije toliko sklon agresivnijoj sportskoj vožnji.

Prije spomenuti mjenjač dugim hodom sputava nagle pokrete, a i standardno mekan ovjes i (pre)lagan upravljač govore kako ovaj model svoju živahnost i temperamentnost nudi prvenstveno na ravnim dionicama ili kraćim intervalima, poput pretjecanja. No, kako ne bi bilo zabune, u usporedbi s prethodnikom dinamičke osobine vozila su osjetno bolje, a isto vrijedi i u pogledu mjenjača. S druge strane, premda snažniji, ovaj motor gotovo da jednako troši. Prosjek testa od 8,1 l/100 km pomalo iznenađuje, no sasvim je u skladu s 8,9 l/100 km koje smo ostvarili na jednako motoriziranom C4.

Dizelske boje brani još jedan stari znanac. Kao mali podsjetnik recimo kako 1,6 HDi razvija 90 KS i 215 Nm, a opet je u pitanju kombinacija s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. S obzirom da se dobro snalazi u broj većim modelima, situacija u novom C3 je vrlo povoljna. 11 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 180 km/h maksimalne brzine dobre su naznake mogućnosti. Upravo je ovaj motor pokazao ono što nam Citroen cijelo vrijeme izgleda želi reći, a to je da C3 ima potencijala da bude odličan suputnik i na dulje staze.

I doista, dizelaš se odlično nadovezao na pedigre samog proizvoda, kao udobnog vozila namijenjenog smirenijim vozačima. Uvjerljivo vuče bez obzira na opterećenje, konfiguraciju tla i nametnuti ritam, a pritom potrošnjom u potpunosti opravdava zelenu boju vanjštine.

Prosjek testa, s značajnim gradskim udjelom i vožnjom autocestom brzinama ne većim od 150 km/h na kraju je izašao na 6,1 l/100 km, ili točno za trećinu manje od 1,6 VTI benzinca. Zvuči odlično, toliko da ćemo preispitati opće prihvaćenu tezu kako manji automobili u dizelskoj izvedbi i nemaju previše smisla.

Tu dolazimo i do cijena. Objektivno, snažniji 1,6 VTI je točno 10.000 kn jeftiniji od ekvivalentno opremljene 1,6 HDI verzije, a razlika u cijeni će se istopiti nakon oko 50.000 km uzimajući u obzir na testu ostvarene potrošnje i trenutne cijene goriva u Hrvatskoj.

No, stvari se mogu i okrenuti, pa tako kao i na našem testu, u usporedbu postaviti dvije razine opreme, kada postaje jasno koliko je važno znati prioritete pri kupovini vozila. Tako kupac za isti novac dobiva karakterom i mogućnostima dva različita automobila. Naš je dojam da je izbor dizelskog motora na uštrb bogatije opreme itekako vrijedan razmatranja, posebno ukoliko će C3 biti jedina motorizacija u kućanstvu.

I konačno, kao optimalan izbor na prvo mjesto ćemo staviti Citroen C3 u izvedbi sa 1,4 VTI benzinskim motorom i Confort paketom opreme po cijeni od 94.900 kn. Mišljenja smo kako je ova kombinacija najbolje odgovara profilu prosječnog kupca, ali i karakteru Citroenovog subkompakta.

Novi Citroen C3 na tržište je stigao nakon vrlo uspješnih osam godina i dva milijuna prodanih primjeraka prve generacije modela. Znatan napredak u odnosu na prethodnika u svim područjima, od mehanike i dinamike, pa do komfora i opreme, svakako je prvo što se mora naglasiti. Drugo i za buduće kupce jednako važno je da C3 i dalje ostaje uzor po pitanju estetskih vrijednosti i udobnosti.

Potom ćemo spomenuti podulju listu dodatne opreme po sasvim korektnim cijenama, a onda i podsjetiti na uvijek aktualne prodajne akcije. Trenutno su u ponudi Adriatic serije modela u okviru kojih Citroen nudi C3 1,4/75 KS s potpunom opremom za 85.900 kn.

Citroen C3

Važnija serijska oprema (razina Confort):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

El. podizači prednjih stakala

Daljinsko centralno zaključavanje

El. podizači prednjih stakala

Progresivni servo upravljač

Upravljač podesiv po visini i dubini

Putno računalo

Kožom presvučen upravljač

Klima uređaj

Sjedalo vozača podesivo po visini

Prednja svjetla za maglu

Osvježivač prostora

Gume 185/65 R15

Razina Exclusive

Moguća dodatna oprema                  Cijena (kn)

Metalik boja

Paket Vidljivost:
- senzor svjetala
- senzor kiše
- elektrokromni unutarnji retrovizor

Cijena testiranog vozila (dizel)

Cijena testiranog vozila (benzin)

Cijena bazne izvedbe (1.1 Pack)

Pročitajte više