Citroen C4 Picasso: Samo je ime "staro"

CITROEN će potkraj rujna na pariškom auto-salonu predstaviti C4 Picasso, potpuno novi model u obitelji C4, koji neće zamijeniti Xsaru Picasso već obogatiti ponudu u sektoru kompaktnih monovolumena potpuno novim pristupom.

Nastao na osnovi kompaktnog modela, C4 Picasso zadržava prepoznatljiv izgled s vizurama koje naglašavaju izvornu Citroenovu inovativnost i nesklonost konvencionalnim rješenjima. S obzirom na situaciju u ponudi gdje Citroenu kronično nedostaje obiteljski karavan, a postojeći Picasso zaostaje za trendovima (nije sedmerosjed) jedino rješenje bilo je razvoj novog modela.

Umjesto klasičnoga karavana Citroen je prednost dao rješenju kojeg je uspješno primijenio i sestrinski Peugeot na modelu 307 SW i dodatno ga prilagodio vlastitim futurističkim stremljenjima.

Rezultat je atraktivni volumen modernih linija kojeg karakteriziraju pozamašne dimenzije (duljina/širina/visina: 4,59/1,83/1,66 m). No, za proboj na vrh potrebno je više što je francuski proizvođač vrlo dobro shvatio i na prvom Picassu.


Tako je serijskom ugradnjom panoramskog vjetrobranskog stakla s vertikalnim kutom vidljivosti od čak 70 stupnjeva dobivena natprosječna preglednost i osvijetljenost. Tomu valja pridodati i velike staklene površine na boku, kao i vrlo tanke nosače. Ukupno se radi o čak 6,4 četvornih metara staklenih površina.

Posebna pozornost posvećena je osvjetljenju, pa tako model osim izbora boje osvjetljenja interijera posjeduje čak i prenosivu ručnu svjetiljku pohranjenu u prtljažniku.

No, ista koncepcija donosi i osjetno više mjesta sprijeda gdje (opet) dominira moderna prednja armatura s centralno postavljenim digitalnim pokazivačima. Upravljač, kao i na "običnom" C4 ima fiksni središnji dio, a novost je pomicanje kontrola klimatizacije u rubove, kao i smještaj kontrola mjenjača na stup upravljača.


Što se tiče prostranosti C4 Picasso definitivno spada u sam vrh. Sedam sjedala raspoređeno je u tri reda (2+3+2), a brojne mogućnosti njihovog slaganja doprinose optimalnoj prilagodbi različitim situacijama. Sjedala u drugom redu su preklopiva samo jednim potezom ruke. Ona u u trećem redu vrlo se jednostavno spremaju u podnicu, bez izvlačenja naslona za glavu, dok podnica ostaje potpuno ravna. Osim toga, kabina posjeduje četiri velika pretinca, gdje je jedan opremljen hlađenjem, a može primiti jednu bocu od 1,5 l i dvije od 0,5 l.


Obilje prostora za putnike nije dobiveno na uštrb prtljažnika. Zapremina prtljažnika ovisi o rasporedu sjedala, a kreće se od 576 litara kad je treći red sjedala preklopljen, pa sve do 1.951 litara kada se preklopi i drugi red sjedala.

U najnepovoljnijoj konfiguraciji sa svim sjedalima u "ON" položaju u pomoć priskače duboki pretinac ispod trećeg reda sjedala. Priča o prtljažniku završava podatkom kako je staklo prtljažnika moguće zasebno otvarati.


Iako spada u C4 obitelj, Picasso u pogledu udobnosti nadilazi okvire modela, a u mnogočemu može biti uzor većim i skupljim modelima u ponudi. Udobno podvozje, po kojem je Citroen poznat u Europi i svijetu, na najvišoj je razini uz zračni ovjes na stražnjoj osovini.

Zračni ovjes nudi nekoliko dodatnih prednosti poput optimalnog komfora u vožnji, automatskog održavanja visine neovisno o opterećenju i funkcije regulacije visine vozila radi lakšeg utovara tereta.

Nadalje, putnici mogu računati na sve blagodati automatskog četverozonskog klima uređaja s dodatnim otvorima (čak i u prtljažniku), kao i na osvježivač zraka u kabini. Tu su i zasloni integrirani u naslone prednjih sjedala, s infracrvenim slušalicama i DVD uređajem te audio sustav s osam zvučnika i MP3 reprodukcijom.

Što se pak tiče budućih vozača, njima najvažnije informacije su novi upravljani šest-stupanjski ručni mjenjač i gama motora s tri velike zvijezde, jednom benzinskom (2.0/143 KS) i dvije dizelske (1.6/110 KS i 2.0/138 KS).


C4 Picasso svojim izgledom, dimenzijama, prilagodljivošću, modularnošću i novim funkcijama zaokružuje ponudu Citroenovih monovolumena koja se sada sastoji od tri modela. Pored noviteta tu su još manja Xsara Picasso i C8, veliki monovolumen.

M.N.

Pročitajte više