Dacia Duster: Rumunjski prašinar

DACIA u Ženevi predstavlja svoj prvi crossover. Iako u statusu studije, Duster se prati s velikim zadovoljstvom kroz spektar uspješne suradnje Renaultovih dizajnerskih odjela, ali i otvorenih mogućnosti daljnjeg širenja rumunjskog branda.

Prvi konceptni crossover s ponosno istaknutom značkom rumunjske kompanije nastao je u suradnji s francuskim odjelom za dizajn Renaulta, a sudeći po ozbiljnosti pristupa projektu novi koncept ima veću misiju od one podizanja imidža brandu.

Kako god, Duster u duljinu mjeri 4,25 metara, širok je 1,64 metar, a zanimljivim ga čini asimetričnost u koncepciji lijeve i desne strane vozila. Naime, s vozačke strane automobil ima jedna vrata čime je dobiveno na dinamici i tzv. sportskoj noti. S druge strane pak nalazimo klasičan par vrata što vozilu daje MPV-ovski oblik.

Naravno, za veću dozu atraktivnosti i olakšan manevar putnika ista su ovješena na suprotnim stranama, a izostavljen je i B nosač. Uglavnom, poveći razmak između osovina (2,80 m) i zatvorena kontura vozila lišena većih iznenađenja ulijevaju povjerenje u prostranost Dustera.

Postavljen na 21-inčne naplatke Duster u konceptnom izdanju djeluje vrlo atraktivno u čemu mu pomažu ispušne cijevi trapeznog presjeka, te izmaknuta pozicija retrovizora. Odlično ocjenu zaslužuje i aerodinamika potencirana usjecima i stražnjem dijelu forme, kao i vizualna originalnost cjelokupne studije.

S druge strane, motor je klasičan. 1.5 dCi razvija 77 kW/105 KS i 240 Nm, a u ovoj kombinaciji prosječno troši 5,3 l/100 km i pritom u okolinu emitira 139 g (CO2)/km.

Sasvim u skladu s filozofijom tvrtke koja obuhvaća proizvodnju jednostavnih i robusnih proizvoda. Naravno, kad je u pitanju luksuz i moguća cijena, Duster se jasno distancira što će mu oprostiti i oni najštedljiviji. Ipak je to samo koncept.

Stoga ćemo završiti onime u čemu su Renault i Dacia među najboljima. Da, praktičnost i funkcionalnost su i dusteru jača strana. Raspolaže rekordnim prostorom na prednjem sjedalu, povećim pretincem ispred suvozača, kao i prtljažnikom kapaciteta 470 l.

A osim brojnih odlagališta vrijedi spomenuti i sustav slaganja stražnji sjedala podvlačenjem pod prednja čime tovarni prostor raste na dva kubika.

Pročitajte više