Dolaze jeftini električni automobili, a nudit će ih europske marke

Foto: Renault, EPA, Fiat

POTAKNUTA snažnim probojem električnih automobila na tržište predvođenim Teslom, ali i jeftinim kineskim automobilima, europska autoindustrija je odlučila napraviti novi iskorak. 

Nekolicina velikana sa Starog kontinenta u narednim godinama će ponuditi niz uvodnih električnih modela. Konkurencija će biti žestoka, a najviše će profitirati korisnici. 

Izuzmemo li potpuno novi segment četiritočkaša koji je popularizirao Renault Twizzy, a sad i Citroen Ami, električna vozila ostala su u cjenovno višem rangu. Istina, u međuvremenu su došli i dostupniji modeli poput električne Corse i novog Renaulta Zoe, ali to su modeli koje proizvođači ne vole. Naime, na njima zarađuju minimalno, pa čak i gube novac, baš kao što je to bio slučaj Fiata i njegovog električnog modela 500. 

Stoga su mnogi krenuli u drastičan zaokret, a to je ponuditi što jeftinija urbana vozila. Tu se prvi javio upravi Fiat s Pandom koju, istina, još uvijek čekamo. Poznavajući talijansku autoindustriju, bit će to povoljan i lijep automobil, i to već od 2024. godine. Jedini jeftiniji bit će Dacia e-Spring, krajnje pojednostavljeni gradski auto.

Na netom održanom salonu Volkswagen je najavio nasljednika električnog modela e-Up!. Radno ime je ID.Life, a vrlo vjerojatno se radi o ID.2, prvom električnom Volkswagenu koji će proći ispod 20.000 eura, i to negdje od 2025. godine. 

Renault ima Zoe na kojem gubi novac, ali neće i na nasljedniku. Prvi je Renault 5, a dolazi već 2023. godine. I ovaj će model kretati za manje od 20.000 eura, a nuditi pristojne performanse i doseg. Oduzmemo li od cijene poticaje, i ovo bi mogao biti bestseler. 

Sve u svemu, budu li proizvodne izvedbe dovoljno upotrebljive po pitanju dosega, vremena punjenja i samog komfora, a zadrže se pozamašni iznosi subvencija, ovi bi auti mogli postati novi hit i postati presudni za pojedine proizvođače.  

Pročitajte više