Europa okreće leđa dizelašima

PAD popularnosti dizelaša sve je izraženiji na europskom tržištu. 
 
Posljedice najveće afere u povijesti Volkswagena na svojoj koži će iskusiti i konkurencija, posebno ona čiji se asortiman jako oslanja na dizelsku ponudu. Uslijed medijskog linča na dizelaše praćenog najavama o raznoraznim zabranama daje prve efekte: prodaja dizelaša je u značajnom padu. 
 
Tako je na njemačkom tržištu u ožujku nakon dugog razdoblja prevlasti dizelski segment pao u drugi plan. Udio dizelaša je iznosio 40%, dok je u istom razdoblju lani bio na razini od 45,8%, piše Automotive News. Na razini Europe, udio dizelaša u prodaji pao je s 50 na 46%. U postotku možda ne zvuči puno, no radi se o tisućama automobila koji stoje na lageru. 
 
"U okolini gdje prijete zabranama, ljudi koji najčešće koriste automobile u urbanim područjima neće kupiti dizelaša ni pod kojim uvjetima, bez obzira na to što tvrdili proizvođači po pitanju čistoće ispušnih plinova“, komentira situaciju Tobias Ulbrich, stručnjak prometnog prava. 
 
 
Gradonačelnici Pariza i Atene već su najavili zabranu ulaska dizelašima od 2025. godine, a velika je vjerojatnost da će Stuttgart od iduće godine zabraniti ulazak dizelašima starijim od tri godine. München će idući uvesti zabranu, a London će pak uvesti dodatnu taksu od 10 GBP za sve dizelaše koji ne zadovoljavaju Euro 4 normu.
 
Brojni su se proizvođači našli u problemima. Većina europskih kompanija je proteklih godina nastojala štedljivijim dizelašima i downsizingom smanjiti CO2 emisije svojih gama kako bi 2020. godinu i strožu regulativu koja dopušta 95 g CO2/km. Međutim, sada su u igru ušle emisije NOx čestica, koje su glavna boljka inače i do 20% štedljivijih dizelaša. Stoga će se opet morati mijenjati strategija poslovanja. Dobar primjer je Peugeot s najmanjom CO2 emisijom u gami, a koji u prodaji ima značajan udio dizelaša. U Europi najveći udio dizelaša među premium brendovima ima BMW, čak 71%. Nadalje, Volvo prodaje oko 80% dizelaša, a Land Rover ima gotovo zanemariv udio benzinaca u prodaji. 
 
A ako ste se pitali kakva je situacija u Hrvatskoj znajte da su dizelaši u premoćnoj prednosti. Tako je u prva tri mjeseca udio dizelaša iznosio 59,1%. Hrvatski kupci vjerojatno dobro znaju da bilo kakve zabrane po pitanju cestovnog prometa u Hrvatskoj neće biti još godinama. Onima koji vode gradove, općine i državu uopće sasvim je svejedno što vozite i "trošite", električnu energiju ili pak bunker C. 

Pročitajte više