Evo što može Tesla Model 3: Otkrivene specifikacije

Foto: Tesla/Facebook
 
URUČIVANJEM prvih 30 primjeraka zaposlenicima kompanije i službeno je započela isporuka najiščekivanijeg automobila današnjice. 
 
Najavljen kao prekretnica u autoindustriji, Model 3 je stigao. Prespavali smo noć, pa i dvije, a sada je vrijeme da se slože prvi dojmovi. Barem do prvih testova jer dosad je tek nekoliko predstavnika medija imalo priliku isprobati novitet, i to ne na više od pola sata. 
 
Nema sumnje da je Model 3 revolucionaran. Doduše ne vanjskim dizajnom koji je tek umanjena kopija većeg Modela S, ali zato svime drugim. Elon Musk  i njegov tim su izgleda našli dobitnu formulu. Performanse su srezane do razine koja i dalje osigurava da se bude najbolji, a interijer je uređen minimalistički. Kao što moderni mobilni telefoni nemaju više od jedne tipke, tako i Model 3 ima samo jedan zaslon. I to kakav, na promjeru od 15 inča prikazuje se sve, a potrebe za klasičnom pločom s instrumentima nema. Da, ovaj auto nema klasično vozačko sučelje. Nema ni uobičajenih ventilacijskih otvora, već se upuhivanje zraka kontrolirane temperature odrađuje kroz "skrivene" otvore.
 
Zvuči li vam ova priča poznato sjetite se iPhone telefona i njegove revolucije. Tipke, prekidači i bilo kakve komplikacije više nisu u modi. Da, Model 3 ima jedinstveno dizajniran interijer, a pritom funkcionalnost i komfor nisu stradali. Sjedala su sasvim normalna i ugodna, a električni koncept osigurava dva prtljažna prostora. 
 
 
Krajnje jednostavna za korisnika je i ponuđena motorizacija. Osnovni model ima otprije zajamčenu cijenu od 35.000 dolara, a nudi autonomiju od 354 km. Pritom ubrza do 96 km/h za 5,6 sekundi i postiže 209 km/h. Odaberete li 9000 dolara skuplji Long Range model, autonomija će porasti na 498 km, maksimalac na 225 km/h, a ubrzanje do 96 km/h će se skratiti na 5,1 sekundi. 
 
Razlike dviju izvedbi postoje i u punjenju. Nakon pola sata "tankiranja“ na Superchargeru osnovni model će dobiti mesa za 209 km, skuplji za 273 km. Punite li ga na kućnoj mreži (240V, 32A), svaki sat donosi 50 km, odnosno 60 km kod Long Range izvedbe. Dužni smo reći kako je automobil težak 1,6 tona s omjerom masa 47:53. "Dalekometna" izvedba je stotinjak kilograma teža, a raspored masa je gotovi identičan. No tu nije kraj. U narednih godinu dana očekujmo nove (skuplje) izvedbe uključujući i onu s dvama motorima. 
 
 
Cijena osim povećeg tableta uključuje dvozonsku klimatizaciju, tekstilne presvlake, ali i sav hardver za autonomnu vožnju: osam kamera, radar, 12 ultrazvučnih senzora. Teslin Autopilot se pak nudi uz 5000 dolara doplate, a u budućnosti će valjati dodati još 3000 dolara za višu razinu samostalnog upravljanja. 
 
 
 
Na popisu opcija su i boje eksterijera. Crna je standardna, a ostale dolaze uz 1000 dolara doplate. Želite li premium uređenje interijera, Tesla nudi paket u kojem su električno podesiva prednja sjedala, upravljač i retrovizori, grijanje sjedala, drvena dekoracija, hi-fi audio sustav i stakleni krov, a cijena je 5000 dolara. Da, dostupna je i broj veća obuća promjera 19 inča, a doplata je 1500 dolara. 
Jamstvo na vozilo iznosi četiri godine ili 80.000 km, a na bateriju 8 godina, odnosno 160.000 km.

Pročitajte više