Ford je pogođen antirasističkim prosvjedima, evo i kako

Foto: Ford

VIŠEMJESEČNI antirasistički prosvjedi uzimaju svoj danak i u gospodarstvu.

Nakon gotovo tri mjeseca od ubojstva George Floyda i starta demonstracija protiv policijske brutalnosti, rezultati zaokreta u politici su vidljivi, bar kad je u pitanju jedan dio policije. 

U okviru prosvjeda često se može čuti „Defund the Police“, a lokalne vlasti u želji da smire mase pokušavaju smanjiti financiranje u policiju. Tako neki smanjuju njihovu odgovornost pa tako u domeni njihovih aktivnosti više nisu beskućnici, pa čak ni sigurnost škola. 

Također, štedi se i na voznom parku, a to pak znači jak udar na američku autoindustriju oslabljenu koronakrizom. Tu najviše trpi Ford koji već godinama drži dvije trećine tržišta policijskih vozila. A što to znači u praksi, najbolje potvrđuje primjer iz New Yorka koji je smanjio proračun NYPD-a za milijardu dolara, a na autima se štedi dodatnih 5 milijuna dolara. A to je tek početak. Tijekom ove fiskalne godine kupili su tek 534 policijska vozila, a od njih su samo 29 bili SUV-ovi. Inače, NYPD u svojoj floti ima oko 9000 automobila.

Ford je iz svojeg policijskog asortimana povukao jeftiniji Interceptor Sedan temeljen na Taurusu, gasi se i Fusion pa će u ponudi ostati tek skuplji model temeljen na SUV modelu Explorer. A on stoji osjetno više od limuzina, čak 50.000 USD. Ford ih mjesečno proda 3000 primjeraka. 

Kako piše Bloomberg, smanjivanje policijskog budžeta počelo je i prije koronakrize pa tako spominju Los Angeles koji je u 2019. godini kupio osjetno manje policijskih automobila nego 2018. godine. Također, za potrebe administracije su na leasing uzeli 300 BMW-a i3. Ford pak tu odgovara hibridima i kaže kako će svaki policijski auto na gorivu uštedjeti na tisuće dolara. Hoće li to biti dovoljno da zadrži prevlast u policijskom segmentu, teško je reći. 

Pročitajte više