FOTO 60 godina Mercedesove Pagode

Foto: Mercedes

NASLJEDNIK legendarnih modela 300 SL i 190 SL predstavljen je u ožujku 1963. godine.

Model je to koji je nastavio Mercedesovu tradiciju legendarnih sportaša i otvorio put seriji W113, koja se održala sve do 1971. godine. Iako temeljen na prethodnicima, ovo je bio izuzetno značajan model, posebno u poglavlju sigurnosti jer je stvoren jedan od najčvršćih modela svog vremena. 

Razvijen na 30 cm skraćenoj osnovi W111 imao je dodatno ojačanu konstrukciju, a bio je to ujedno i prvi sportski automobil s jasno definiranom putničkom kabinom, s odvojenim zonama deformacije ispred i iza putničkog prostora. Od 1967. godine ima disk kočnice straga, a bio je jedini sportaš 1960-ih s dovoljno udobno podešenim ovjesom da ga zavole vozači širom svijeta.  

Dizajn dvosjeda 230 SL potpisuje Friedrich Geiger, dok se za snažno zakrivljen krov pobrinuo Paul Bracq. Upravo je krov "kriv" za nadimak Pagoda, po kojem ovaj model i danas znamo. 

230 SL je ukupno proizveden u čak 48.912 primjeraka. Tijekom tog perioda nudila su se tri motora, a najuspješniji je bio iza oznake 280 SL – M130 motor, redni šestcilindraš zapremine 2.8 litara sa 170 KS. 280 SL je do 100 km/h ubrzavao za 9 sekundi i vozio sve do 200 km/h. Spomenimo i uspjehe u motorsportu, posebno Spa-Sofia-Liège reli od 5000 km, koji su 1963. godine osvojili Eugen Böhringer i Klaus Kaise te su bili treći godinu dana kasnije. 

Mercedes 230 Sl se smatra pravim Mercedesovim klasikom. Vrhunski očuvani primjerci postižu cijenu od 128.000 eura odnosno 156.000 eura za 280 SL. Pritom vlasnici imaju povlaštenu mogućnost hodočašća u Fellbach, u tamošnji Mercedes-Benz Classic centar.

Pročitajte više