Foto Audi A8 kroz generacije: Najbolje od gospodara prstena

AUDI A8 je oduvijek bio top model iz ponude Audija, ali i cjelokupnog asortimana VW koncerna. U iščekivanju nove generacije prisjećamo se prethodnika. 
 
Audi A8 na scenu dolazi 1994. godine kao nasljednik modela V8. U to vrijeme Audi se već naveliko igra s aluminijem, pa A8 dolazi kao prvi velikoserijski automobil s Audi Space Frame tehnologijom samonosive aluminijske karoserije. Kao što i dolikuje limuzini visoke klase, nudile su se dvije izvedbe međuosovinskog razmaka, a na raspolaganju je bio i quattro pogon. Ispod 2.8 V6 se nije išlo u benzinskoj ponudi, dok je najpopularniji dizelaš bio 2.5 TDI. Prva generacija je prošla i kroz dva facelifta, jedan odrađen 1999. godine i drugi dvije godine kasnije. Najcjenjenija je izvedba s 4.2 V8 benzincem u kombinaciji s ručnim mjenjačem. 
 
2002. godine predstavljena je druga generacija modela (D3), koja naravno donosi brojne inovacije. Veći od prethodnika, novi A8 premijerno dovodi MM1 infotainment sustav, Bi-Xenon HID svjetla, Tiptronic šest-stupanjski mjenjač i adaptivni zračni ovjes. I ovdje se nude dvije izvedbe, standardna i produljena, a od 2005. godine paleta je osvježena novim FSI motorima. W12 ostaje na mjestu top izvedbe, a uskoro stiže 4.2 V8 TDI biturbo s 322 KS. Prvi redizajn odrađen je 2007. godine, a 2009. stiže S8 s moćnim 5.2 V10 motorom. 
 
Treća generacija najprestižnijeg Audija stiže 2010. godine, a model je još uvijek u prodaji. Na mjestu top izvedbe je 6.3 W12 s 500 KS, odnosno S8 čiji B8 TFSI daje 550 KS. No zanimljivije je da A8 od ove generacije ima i hibridnu izvedbu s 2.0 TFSI benzincem i elektromotorom. Postavljen na MLB platformu, ovaj je model drastično napredovao u sferi sigurnosti. U dva je navrata odrađen facelift kada je A8 dodatno nakrcan opremom, a ispod poklopca ugrađeni novi motori. 
 
11. srpnja Audi će premijerno predstaviti novi A8 i pokušati ono što mu dosad nije uspjelo, biti ispred serije 7 i vladara klase iz Mercedesa. 
 

 

Pročitajte više