FOTO Deset automobila koji su obilježili ženevski salon

 Foto: GIMS
Naslovna fotografija: Saša Cvetojević

IZABRALI smo deset auto noviteta koji zbog svojih karakteristika neće biti zaboravljeni nakon što se spusti zastor u Ženevi. Automobili su to koji diktiraju nove trendove u autoindustriji i najavljuju ono što nas čeka u bliskoj budućnosti. 
 
Krenemo li nekim redom, od dostupnijih i razumu prihvatljivijih noviteta, krenut ćemo od Toyote. A tu ne mislimo na Supru u trkaćem izdanju, koja je doista priča za sebe, već na novu generaciju Aurisa. Usprkos drastičnom rastu popularnosti crossovera, kompakti su ti koji još uvijek drže glavnu riječ, bar kad je Stari kontinent u pitanju.
 
 
A u tom segmentu je Auris bitan i nadasve inovativan novitet. Ako se pitate zašto, reći ćemo samo kako je to još jedan Toyotin model bez dizelaša u ponudi, ali i prvi kompakt na tržištu koji će se ponuditi u dvije hibridne izvedbe.
 
Prva je poznata iz Priusa, a uključuje 1.8 benzinac i daje 122 KS, dok je druga u kombinaciji 2.0 benzinca i daje sportskih 180 KS. I da, klasik u ponudi je 1.2 turbo benzinac od 116 KS. 
 
 
Kiju Ceed ćemo u ovom izboru preskočiti i stići do još jednog noviteta koji iznenađuje. To je Peugeot 508, automobil koji pokazuje da 3008 nije bio slučajnost.
 
Peugeot je itekako zakoračio prema premiumu i odlučio udariti na A5 Sportback i slične rivale. Francusko poimanje sportske elegancije je opet izuzetno privlačno. 
 
 
Stepenicu iznad nalazi se još jedan bitan novitet. Dolazi iz Audija i odaziva se na A6. Da, ovaj je model izuzetno popularan u našoj regiji, posebno kod državnih struktura i poslovnjaka, a u novom izdanju nameće se izraženijim sportskim karakterom i modernim tehnologijama.
 
E klasa i "petica" su dobili ozbiljnog rivala. 
 
 
A ovo je malotko očekivao. Jaguar je na koncu prvi koji ima rivala Tesli i to crossoverskom Modelu X. Ime mu je I-Pace, a ima sve što je potrebno za uspjeh. Prije svega to je moderna forma crossovera i vrlo atraktivan izgled izvana i iznutra, a potom je tu i vrhunski električni pogon.
 
Začinite sve modernim tehnologijama i sustavima asistencije i dobit ćete proizvod kojem se dobro piše. 
 
 
A sada polako ulazimo u svijet rezerviran za odlikaše. Prvi je proizvodna izvedba prošlogodišnjeg koncepta. Dakako, to je AMG GT-4 Door Coupe ili kraće AMG GT4, a on je sve ono što CLS nije. Dakle, već CLS podrazumijeva da ste zahtjevniji korisnik u pogledu estetike, komfora i performansi, a ako tražite još, tu je AMG-ov drugi po redu model u gami.
 
Šale nema, osim ulaznog (blagog) hibrida opcije su dvije, a obje uključuju toliko puta opjevan 4.0 V8 biturbo. I da, ako ga kupite, bit ćete brži od Panamere. A to je jako bitno, zar ne?
 
 
Ako vam pak Mercedes nije po ukusu, strpite se još godinu dana. Tada će doći proizvodna izvedba koncepta BMW M8 Gran Coupe, perjanica bavarske marke i jedan od najatraktivnijih noviteta. 
 
 
Toliko priče, a ni jedan sportaš. I evo ga, to je Porsche 911 GT3 RS koji pokazuje u stvarnosti što znači teza manje je više. A ovdje  se minimalizam dodatno naplaćuje i na koncu pruža maksimalni užitak.
 
Ako ste neodlučni znajte da je ovo vjerojatni zadnji od svoje vrste, jer u budućnosti atmosferski dragulj od 520 KS neće biti sam. I da, možda je tržišno značajniji drugi Porscheov novitet, koncept električnog crossovera, ali jednostavno pokraj ovog bolida još uvijek nema šanse.
 
 
Ferrari je u Ženevu doveo 488, ali kakav. 488 Pista izdanje je trkaća verzija i trenutno najbrži Ferrari na cesti. Najjači V8 u povijesti marke daje 720 KS i 770 Nm, a brzine šalta za nevjerojatnih 30 ms. Cijena je oko četvrt milijuna eura.
 
 
U top 10 ćemo uvrstiti i jedno vozilo koje je posebno jer mijenja pogled na promet i mnogima je ostvarenje snova. Pod uvjetom da imaju 300.000 eura koliko će stajati prvi leteći auto, Pal-V Liberty. Spoj vozila i žirokoptera je funkcionalan, a čini se i vrlo privlačan.
 
Izvan svake konkurenciji su koncepti poput Renaultovog. EZ-GO pokazuje pogled u budućnost kada će pojam automobila zbog autonomne vožnje biti u potpunosti izmijenjen. Jedina sličnost s tradicionalni autom su četiri kotača. 
 
 
I na koncu dolazimo do našeg Rimca. C_Two je šokirao Ženevu i njene posjetitelje. I dok su u Hrvatskoj mnogi automobil proglasili nepotrebnom kantom, na Zapadu mu se dive. Većina će zanijemiti pred performansama, dosad neviđenim u svijetu električnih hipersportaša. Ostatak će moć govora izgubiti kada čuje cijenu od 1,7 milijuna eura. 

Pročitajte više