Golf Plus – ocjena više

PRAKTIČAN poput karavana i fleksibilan kao monovolumen. Tako bi najkraće opisali novu karoserijsku izvebu Golfa pete generacije.

Golf Plus je drugi Volkswagenov monvolumen nastao na bazi novog Golfa. Time se njemački proizvođač izdvojio kao jedini u svijetu s takvom ponudom u kompaktnom segmentu. Također, pristup projektu je neočekivano originalan, Golf Plus je dizajnerski puno bliži kompaktnom Golfu, nego monovolumenskom Touranu. Pri tome je Plus izvedba manja od Tourana, a opet osjetno komfornija od klasičnog Golfa.

Efektnim rješenjem kojim je visina značajno povećana (+ 95 mm), a ostale dimenzije zadržane na nivou kompakta, dobivena je komfornija unutrašnjost, veći prtljažnik i bolja praktičnost, što je razvoj karavanske inačice Golfa stavilo u drugi plan. Pohvale zaslužuje zadržavanje osnovne siluete Golfa vidljive iz gotovo identičnog krajnjeg C nosača, te detalja kao što su prednji kraj i plitki bočni prozori. Ukupno gledano, dovoljna doza svježine ostvarena je izborom atraktivnijih svjetala (stražnja s LED tehnologijom) i novim stražnjim odbojnikom čime će Golf Plus biti mlađim obiteljima privlačniji od pomalo konzervativnog Tourana.

Plus izvedba najveće vrijednosti krije u putničkom prostoru, koji je u potpunosti revidiran. Prednja armatura dobiva masivniji izgled, a nekonvencionalnio raspored komandi podiže ukupni dojam. Više prostora u predjelu glave, viša sjedeća pozicija (+ 75 mm sprijeda, + 84 mm straga) te mogućnost uzdužnog pomicanja asimetrično djeljive stražnje klupe za 16 cm čine putovanje Golfom Plus ugodnijim. Ovisno o tome varira kapacitet prtljažnika s dvostrukom podnicom, od baznih 395 do 505 litara, što je sasvim solidan rezultat.

U pogledu paketa opremljenosti i mehanike nema novosti. Zadržana su tri paketa (Trendline, Comfortline i Sportline), dok ponudu motora čine dva benzinska (1.4/75 KS, 1.6 FSI/115 KS) i dva dizelska (1.9/105 KS, 2.0/140 KS). Nakon što se model ustali na tržištu, u ponudu će biti uvršten slabiji dizelaš (1.9/90 KS) i dva benzinca (1.6/102 KS, 2.0FSI/150 KS), a za očekivati je i lansiranje 4Motion izvedbe s pogonom na sve kotače.

Objavljivanjem cijena za njemačko tržište može se uočiti da je Plus izvedba u prosjeku skuplja tek 750 eura. Preciznije, najjeftinija 1.4 Trendline (6x airbag, ABS, ESP) inačica stoji 16.740 eura, a najskuplji 2.0 TDI Sportline 23.900 eura.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više