Hoće li Italija ostati bez masovne proizvodnje automobila?

Foto. Fiat
 
TALIJANSKA autoindustrija u svijetu je poznata po egzotičnim automobilima, ali i magnetno privlačnim gradskim automobilima. Stvari će se uskoro itekako promijeniti.
 
Prvi čovjek FCA-e (Fiat Chrysler Automobiles), Sergio Marchionne, vraća se u Italiju i nastavlja u djelo sprovoditi svoju viziju transformacije kompanije. A ona po svemu sudeći uključuje gašenje velikoserijske proizvodnje jeftinih automobila poput vremešnog Punta, piše Bloomberg.
 
Marchionne će 1. lipnja predstaviti novosti vezane uz poslovne aktivnosti u Italiji, a one navodno uključuju drastične promjene. 
 
 
Prva vijest je da se ukida proizvodnja Fiata Punto koji je usprkos dokazanim vrijednostima predugo na tržištu. Isto vrijedi i za najmanju Alfu, model MiTo. Tako će iz Torina i Napulja u budućnosti dolaziti osjetno skuplji proizvodi, poput Jeepovih modela i Maseratija. S druge strane, Panda je ipak suviše bitna da bi bila ugašena, pa će njena proizvodnja biti preseljena u Poljsku. 
 
 
Marchionne time želi uvesti novine u poslovanje i prekinuti višedesetljetnu tradiciju proizvodnje pristupačnih automobila iz Italije. Njegova je ideja da iz Zapadne Europe dolaze isključivo premium modeli, a posebno Jeepovi koji na europskom tržištu bilježe osjetan rast popularnosti. Konkretno, Jeep je uknjižio plus od 42 %, no zbog Fiatovog pada od 12 %, taj efekt je većim dijelom poništen.
 
Iz tvornice u Torinu nekada je godišnje izlazilo i do 600.000 automobila, a sada je naklada na razini od oko 10 % kapaciteta. Novi Maseratijev SUV trebao bi malo podebljati proizvodnju, dok će ostatak kapaciteta biti vjerojatno zatvoren. Talijanski sindikati spremni su reagirati, a trenutno samo izražavaju zabrinutost. 

Pročitajte više