Honda želi zelenog sportaša

HONDA je prošle godine objavila odustajanje od novog sportskog automobila s V10 motorom iako je njegov razvoj zašao u kasne faze i već se naveliko pričalo o skorom dolasku nasljednika legendarnog NSX-a. Potom je sportski program ovog japanskog proizvođača doživio još nekoliko udaraca, no čini se kako Honda ipak ne odustaje od sportaša, samo ih želi proizvoditi s drugom filozofijom na umu.

Honda se namjerava u potpunosti okrenuti alternativnim izvorima energije, a na trenutnom tokijskom auto salonu,  njen šef Takanobu Ito, jedan od ljudi zaslužnih za nastanak NSX-a, izjavio je kako je vrijeme V10 motora prošlost. Time je Ito, pored najave daljnjeg okretanja zelenijim pogonima, zadao udarac konkurentskoj Toyoti i po mnogima prekasno pristiglog Lexusa LFA.

No, vratimo se Hondi i riječima njenog šefa koji je najavio spremnost za proizvodnju sportskog automobila, gdje bi isti „uz odlične performanse morao biti i eco-friendly“. Ito je rekao i kako će se to dogoditi kada "budemo imali tehnologiju i novac za izradu", ne želeći konkretnije precizirati eventualni dolazak automobila na tržište.

Naime, Hondi silno nedostaje tzv. Halo automobil koji vuče cjelokupni brand. Jednom poznat po sportski nastrojenim modelima Honda je danas ostala bez ijednog pravog sportaša, osim ako ne računamo S2000, kojega je vrijeme dobrano nagrizlo iako je i dalje riječ o odličnom automobilu. Upravo predstavljeni hibridni CR-Z unatoč sportskom stylingu je tek atraktivniji hatch i samo putokaz kojim smjerom Honda želi krenuti.

Na kraju recimo i kako iz Honde stižu najave daljnjeg rada na smanjivanju mase automobila, posebice kroz ekstenzivnu upotrebu aluminija te razvoj sustava aktivne aerodinamike koja bi se u serijskoj proizvodnji trebala pojaviti kroz pet godina. Obje ove značajke bi svakako trebali vidjeti i na očekivanom sportskom zelenom modelu.

Pročitajte više