Hrvatska ima najveći pad prodaje novih automobila u Europskoj uniji

Foto: EPA, ACEA

NAJNOVIJI podaci govore kako je uslijed pandemije najveći pad prodaje novih automobila zabilježen upravo u Hrvatskoj. 

U prvih 11 mjeseci ove godine prodaja novih automobila u Europskoj uniji je iznosila nešto manje od 9 milijuna vozila, što je pad od čak 25.5%. Pritom su najveća tržišta zabilježila sljedeće rezultate. Njemačka je s oko 2.6 milijuna prodanih vozila pala 21.5%, Francuska s 1.46 milijuna je pala 26.9%, a Italija s 1.26 milijuna čak 29%.

No, to sve nije ništa u odnosu na Hrvatsku koja je s tek 33.953 prodana automobila pala čak 42.4%, najviše u Europskoj uniji, pa i ako proširimo to s Velikom Britanijom (-30.7%) i zemljama EFTA. Primjera radi, u manjoj susjednoj Sloveniji je u istom razdoblju prodano 51.346 automobila, što je pad od 25.5%, ali i osjetno bolji rezultat od Hrvatske.

>> Drastično pala prodaja novih automobila u Hrvatskoj

Prodaja automobila u studenom je prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) pala 12% i iznosila 897.692 primjerka. Prošlog mjeseca je od velikih najveći pad imala Francuska s 27%, dok je Italija pala 8.3, a Njemačka tek 3%.S padom od 23.5% Hrvatska je i tu u donjem domu, ali najgora je jedna druga zemlja – Bugarska s padom od 45.2%.

Kako stoje proizvođači?

Najveći tržišni udio u EU drži Volkswagen grupa, koja je u prvih 11 mjeseci na tržište plasirala 2.3 milijuna automobila i zabilježila pad od 24%. Slijedi PSA koncern s 1.4 milijuna prodanih primjeraka i padom od 31.5%, dok je treći Renault s nešto više od milijun prodanih vozila i padom od 26.8%. 

Najveći pad bilježi Mazda (-42%), a slijedi ju Jaguar Land Rover (-35.6%). Zanimljivo je da su se najčvršćim pokazali njemački premium proizvođači čiji je pad osjetno manji, na razini od 20%. 

Pročitajte više