I novi mali automobili su značajno poskupjeli, evo i koliko

Foto: Opel

MNOGI se sjećaju vremena kad se za 15.000 eura mogao kupiti pošteni obiteljski automobil. 

Svima su nam još u svježem sjećanju vremena kad se za oko 120.000 kuna mogao kupiti pristojan obiteljski kompakt, ali i kad je ponuda u klubu do 100.000 kuna bila bogata. Prebacimo li se u eure, ta bi granica iznosila 13.200 eura, ali ispod nje ne morate tražiti. Danas više nema novih automobila koje biste mogli dobiti za ovaj iznos. 

Primjerice, startna Dacia Sandero je na oko 14.000 eura, a nekad donedavno najjeftiniji novi auto, Hyundai i10, poskupio je na 14.790 eura. Svima je jasno da će oni skromnijih mogućnosti morati svoj idući auto tražiti na tržištu rabljenih automobila. 

Ako se pitate koliko su porasle cijene malih automobila, točan odgovor ponudio je njemački ADAC, koji je objavio cijene pojedinih modela za 2020. i 2023. godinu. Razlike su blago rečeno ogromne. Maleni Fiat 500 je odavna ušao u zlatne godine, ali svejedno cijena mu je dramatično porasla. 2020. godine stajao je 12.990 eura, a danas je 16.990 eura, ističe Revija HAK. Opel Corsa je poskupjela s 14.042 eura na 18.280 eura, a konkurent VW Polo je s 15.139 stigao na više od 20.000 eura. 

>> Novi automobili su poskupjeli, evo i koliko

Spomenimo i dva ekstrema. Za Mini je trebalo 2020. izdvojiti 17.254 eura, dok danas stoji čak 26.900 eura. S druge strane, nekoć izuzetno jeftini Renault Twingo je stajao 10.128 eura, a danas nakon pandemije ponuda kreće od 16.100 eura. 

Osjetno su poskupjeli i električni automobili. Fiat 500 je s 23.560 eura poskupio na 30.990 eura, a Peugeot e-208 s 29.862 na 35.350 eura. Još više je poskupjela električna Opel Corsa, na čak 36.295 eura. 

Pročitajte više