Jači od krize: Porsche bez pada prodaje, u Hrvatskoj ju je čak i povećao

Foto: Porsche

PORSCHE je prošlu godinu zaključio odličnim prodajnim rezultatima u svijetu, ali i u Hrvatskoj.

Porsche je prošle godine umalo dosegnuo rekordnu prodaju iz 2019., a to u ova krizna vremena nije mala stvar. Prodao je 272.162 automobila, što je pad od tek 3% ili oko 8000 automobila u odnosu na godinu prije, kad je prvi put prodao više od 280.000 automobila.

"Kriza uzrokovana koronavirusom bila je velik izazov za nas od proljeća do danas. Svejedno, mi smo uspjeli zadržati stabilne isporuke kroz cijelu godinu", konstatirao je član uprave Detlev von Platen.

Za mnoge vrlo izazovna, pa i prijelomna godina za Porsche je bila skoro rekordna, a u tom rezultatu značajan udio imao je Taycan, koji je odlično startao. Prodano je čak 20.015 primjeraka, dok je s druge strane najprodavaniji model Cayenne dosegao prodaju od 92.860 primjeraka. 911-ica je bila standardna s 34.328 prodanih primjeraka, dok je najjeftiniji 718 dosegnuo 21.784 prodanih primjeraka. 

Gledano po regijama, Porsche je ostvario plus u azijsko-pacifičkoj zoni (121.641, +4%), dok je pad zabilježen u Europi (-9%) i Americi (-8%), ali daleko manji od ostalih proizvođača. Najveće tržište je Kina s 88.968 prodanih automobila i rastom od 3%. 

A Hrvatska?

Na prepolovljenom hrvatskom tržištu Porsche je čak povećao prodaju te time drastično povećao svoj udio. Porsche je prošle godine prodao 137 automobila i time ostvario udio od 0.37%, što možda na prvu ne zvuči puno. Međutim, imajte na umu da se radi o vozilima čija se cijena gotovo redovito piše sa sedam znamenki, a primjerice u srpnju je gotovo svaki (radni) dan prodan po jedan primjerak. 

Podsjetimo i kako je 2019. godine u Hrvatskoj prodano 115 Porschea, čime je ostvaren dvostruko manji udio od 0.20%. 

Pročitajte više