Kako je nastao Porscheov grb?

Foto: Porsche

JEDAN od najprepoznatljivijih grbova u autoindustriji nastao je 1952. godine.

Snažno inspiriran grbom grada Stuttgarta, Porscheov grb nastao je nekoliko godina nakon što je proizveden prvi 356. Prikazuje propetog konja u sredini i uokviren je konturama zlatnog štita. Gore je postavljeno ime grada okruženo državnim bojama - crvenom i crnom - i stiliziranim rogovima koji potječu s Württemberg-Hohenzollernovog grba. Iznad svega natpis Porsche djeluje kao zaštitni krov.

Iako Porsche 356 vozi od 1948. godine, ideja za logo nastala je koju godinu kasnije, polovicom 1951., kada su Porsche i stuttgartski doktor i vlasnik Porsche automobila, Ottomar Domnick, pokrenuli natječaj za izbor dizajna uz glavnu nagradu od 1000 DEM. Nitko nije osvojio nagradu, a ideja se razvila "preko bare", u New Yorku. 

Tamo Max Hoffmann, porijeklom iz Austrije, vlasnik tvrtke za uvoz europskih automobila, počinje uvoziti 356. Ovim automobilom osvaja nagradu za najinteresantniji auto na Concours d’Éléganceu. Međutim, estet Hoffman uviđa da nešto nedostaje i na večeri s Ferryjem Porscheom naglašava da Porsche treba grb - prepoznatljiv logo za snažniji identitet. 

Porsche prihvaća ideju. Porscheov dizajner Franz Xaver Reimspieß dobiva zadatak da osmisli grb tvrtke koji će dostojno simbolizirati njeno porijeklo, ali i kvalitetu i dinamičnost njenih proizvoda. Grb je prezentiran 1952. godine i od tada je doživio pet izdanja, ali se u suštini nije puno mijenjao. 

Pročitajte više