Kako pravilno napumpati gume?

Foto: Shutterstock, Pexels

Primijetili ste da vam je guma pomalo prazna i stali ste na benzinsku postaju kako biste je napumpali. Kompresor traži da unesete željeni tlak u Bar ili kPa jedinicama. Prva pomisao? Pogledati broj otisnut na samoj gumi. Tamo najčešće piše vrijednost uz oznaku "Bar" ili "kPa". No, pumpanje na tu vrijednost je potencijalno opasna pogreška, piše Jalopnik.

Prije nego što se osjetite izdanima od strane proizvođača, pogledajte malo bolje što točno piše. Najčešće ćete vidjeti oznaku "max bar" ili "max kPa". Drugim riječima, to je gornja granica tlaka zraka koju je guma projektirana da izdrži, a ne preporučeni tlak za svakodnevnu vožnju. Ispravan tlak određuje proizvođač vašeg automobila i on je gotovo uvijek znatno niži od maksimalnog.

Zašto ne biste trebali pumpati gume do maksimuma?

Ako ne želite nepotrebno često kupovati nove gume, pobrinite se da su uvijek pravilno napumpane. Prenapuhanost uzrokuje neravnomjerno trošenje gaznog sloja. Povećani tlak zraka izbočuje središnji dio gume, zbog čega se samo taj dio pojačano troši, umjesto da cijela površina ravnomjerno prianja uz cestu. To može značajno skratiti vijek trajanja vaših guma.

Osim toga, vožnja postaje osjetno neudobnija. Prenapuhane gume su krute, nefleksibilne i ne pružaju gotovo nikakvu amortizaciju pri kontaktu s neravninama na cesti. Još važnije, takve gume otežavaju kontrolu nad vozilom, posebno na mokrim površinama. Budući da manji dio gume dodiruje cestu, prianjanje je slabije, a zaustavni put se produžuje.

Prenapuhanost također povećava rizik od pucanja gume iz nekoliko razloga. Krutost je čini osjetljivijom na udarce, strane predmete i rupe na cesti. Lakše ju je probušiti - zamislite koliko je lakše probiti balon napuhan do krajnjih granica u usporedbi s onim djelomično napuhanim. Na kraju, prekomjerni tlak opterećuje bočne stijenke, koje teže podnose sile udaraca.

Kako pronaći pravi tlak za vaše gume

Dakle, gdje pronaći ispravnu vrijednost? Neki noviji automobili olakšavaju stvar prikazivanjem preporučenog tlaka na instrumentnoj ploči putem Sustava za nadzor tlaka u gumama (TPMS). Ponekad je potrebno pretražiti izbornik, ali sustav često prikazuje tlak zraka za svaku gumu, a ponekad i preporučenu vrijednost.

Ako vaš automobil nema tu naprednu značajku, rješenje je vrlo jednostavno. Najčešće i najpouzdanije mjesto za provjeru je naljepnica koja se nalazi na dovratniku vozačevih vrata. Tamo je, uz druge podatke, naveden i preporučeni tlak. Ako je naljepnica oštećena ili je nema, istu informaciju možete pronaći u priručniku za vlasnika vozila. U krajnjem slučaju, uvijek se možete poslužiti internetskom pretragom.

Postoje iznimne situacije, poput vuče prikolice, kada biste mogli privremeno napumpati gumu malo iznad preporučene vrijednosti, ali nikada preko maksimalne. S druge strane, za vožnju po mekom terenu gume se ponekad namjerno ispumpavaju. Ipak, za veliku većinu svakodnevnih scenarija, pobrinite se da su vaše gume napuhane na preporučeni tlak, a nikada na maksimalni.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.