Kia ide pravim putem: Najkvalitetniji brend osvaja nove nagrade!

 Foto: Kia

NAKON što je pomeo konkurenciju u pogledu kvalitete drugi najveći korejski proizvođač ostvario je odličan uspjeh i u drugim istraživanjima čime se potvrđuju nagađanja s kraja tisućljeća o velikim dosezima korejske autoindustrije.
 
Kia je tako u J.D Power APEAL istraživanju o automobilskim mogućnostima, sveukupnoj obradi vozila i izgledu (Automotive Performance, Execution and Layout) u samo godinu dana skočila na ljestvici sa sedmog na treće mjesto neluksuznih brandova. Za odličan rezultat pobrinula su se četiri modela koja su pobjedila u svojim klasama. Najbolji u klasi su tako modeli Optima, Sorento, Grand Carnoval i dakako Soul. Naime, potonji je od 2012. godine samo jednom (2015) ispustio tron najboljeg.
 
Recimo i kako istraživanje J.D. Power APEAL mjeri ukupno zadovoljstvo vlasnika vozila u prvih 90 dana nakon kupovine. Rezultati su podijeljeni u 10 kategorija i ocjenjuju: vanjštinu, unutrašnjost, tovarni prostor, audio, sjedišta, grijanje i hlađenje, dinamiku u vožnji, pogon, vidljivost i potrošnju goriva.
 
Ovim se nastavlja logičan slijed događaja koji su pretkazivali brojni automobilski stručnjaci. Prognoze s kraja tisućljeća govorile su kako će korejski proizvođači postati sve konkurentniji, a kvalitetom će ugroziti i najbolje predstavnike iz domene luksuznih brendova.
 
Nakon višegodišnjeg rasta to se i desilo ove godine kada je Kia pobjedila Porsche i stekla status najboljeg u J.D. Power IQS istraživanju inicijalnog zadovoljstva vlasnika tri mjeseca nakon kupovine vozila, a na temelju 233 pitanja postavljenih svakom od 80.000 vlasnika obuhvaćenih istraživanjem. Podsjetimo, to je prvi puta nakon 27 godina da je jedan neluksuzni brand bio najbolji u istraživanju. Pritom vrijedi reći da je nakon višegodišnje vladavine Porsche ostao na drugom mjestu između prvoplasirane Kije i trećeplasiranog Hyundaija. Četvrtim mjestom morala se zadovoljiti Toyota, dok je BMW zaokružio Top 5.
 
Ovo istraživanje pokazalo je još jednu zanimljivu činjenicu, a to je povratak povjerenja američkim brendovima, koji su redom popravili svoje pozicije. Čak štoviše, najveći skok zabilježili su upravo Jeep i Chrysler. Najgorim od 33 marke se pokazao Smart, a slijede ga Fiat i Volvo.

Pročitajte više