Kralj je stigao: Mercedes predstavlja novu S klasu

Foto: Mercedes

NIJE najbrži, ni najluksuzniji, pa ni najskuplji automobil, ali je zato najbolji. Točka.

Nakon nebrojenih špijunskih fotografija, poluinformacija i višemjesečnih najava Mercedes je konačno predstavio novu S klasu, novu ediciju najpoznatijeg Mercedesa i jednog od najboljih automobila uopće. S klasa nije samo mjerilo luksuznog segmenta, već je to izlog u kojem izlaže Mercedes, ali i cjelokupna autoindustrija.

Stoga, neka vas ovaj gotovo klasičan izgled ne zavara – S klasa je bila i ostala tehnološki predvodnik. I doista, S klasa se vizualno sada stapa s ostatkom game, baš kao što je to davno napravio Audi s modelom A8 i svima njima ispod njega. Osim LED potpisa da se radi o najprestižnijem Mercedesu najavljuju i tzv. "skrivene" kvake. I već prvi pogled u kabinu otkriva da šale nema i da je ovo tehnološki najnapredniji Mercedes u povijesti.

Interijer smo već imali prilike upoznati. Novi MBUX diktira uređenje interijera lišeno utega tipki i nepotrebnih detalja. Moderna unutrašnjost obiluje luksuzom i odaje dojam najvišeg stupnja kvalitete, dok brojni zasloni jasno ukazuju kako su stigla neka nova vremena.

Do pet zaslona je rekord, kao i OLED tehnologija, umjetna inteligencija i prostorni prikaz vozača kao dodatna mogućnost u podešavanju parametara ergonomije. Pritom asistent nikad nije bio pametniji, a spreman je pomoći i u otklanjanju umora ako zatreba. I da, Hey Mercedes sada zna čak 27 jezika.

 

Deset je programa masaže, a Burmester audiosustav raspolaže s 31 zvučnikom, tek da se zna.

S klasa je prešla debelo preko pet metara. Mjeri 5,18 metara (+54 mm), ali odlično manevrira zahvaljujući zakretnim stražnjim kotačima. Pogađate, ovjes je aktivan pa će prije sudara čak i podići auto, dok će u normalnoj vožnji pratiti okolinu putem niza procesora, kamera i senzora, a sve kako bi se prilagodio cesti. 

Start modela označit će šestcilindraši, benzinski S500 s 425 KS i S450 s 367 KS, te dizelski S350d s 286 KS te S400d s 330 KS. Svi su u 4Matic konfiguraciji, a najslabiji dizelaš se nudi i bez pogona na sve kotače. Spomenimo samo kako "bazni" model ima 100 km/h za 6,4 sekundi, a najjači S500 ima za svega 4,9 sekundi. A gdje su još AMG izvedbe...

Twin-turbo 4.0-liter V8 iz S580 je rezerviran za Ameriku. Najavljen je i plug-in hibrid s električnim dosegom od 100 km. Naravno, dolazi i električni EQS, ali i sustav autonomne vožnje 3. razine.

Sve u svemu, o vrijednostima S klase najbolje govore njihovi vlasnici. A podaci kažu kako 80% kupaca S klase ostaje uz Mercedes i pri kupovini idućeg automobila. 

Pročitajte više