Kriza dolazi: Prodaja automobila u Europi pala gotovo 9%!

Foto: 123RF

NEKOLIKO kompanija zabilježilo je dvoznamenkasti pad prodaje, a to se odrazilo na značajan pad prodaje novih automobila u Europi.

Prema posljednjim podacima ACEA-e, pad europskog tržišta novih automobila u Europi je tijekom kolovoza iznosio 8,6%. Prodaja u zemljama EU-a i EFTA-e je dosegnula 1,07 milijuna automobila.

Najzaslužniji za pad su Nissan s padom od nevjerojatnih 48%, te Renault koji je ubilježio minus od 38%. Loše je prošao i Fiat s padom od 26%, a primjetan je i pad prodaje Volkswagena, i to za 14%. U VW koncernu pozitivno je prošla Škoda s plusom od 5,4%. Seat je pao tek 1%, a Porsche čak 18%.

Među premium markama najgoru prodaju je imao Jaguar s padom od 21%. Zanimljivo je kako su Audi i BMW pali za 9,1% i 8,4%, dok je istovremeno Mercedes jedan od rijetkih u plusu, i to značajnih 13%.

Azijske marke nisu bile najbolje. Toyota je pala 1%, Hyundai 2%, a Kia 3%. PSA koncern se isto nema čime pohvaliti. Citroen je u crvenom s 8,1%, Opel 6,9%, a Peugeot 3,4%. Luksuzni DS je u minusu od 26%.

Gledano po zemljama, najgore je na Sredozemlju. Najveći pad ima Španjolska od 31%, a potom slijedi Francuska s minusom od 14%. Pad je zabilježen i u Italiji, i to malo preko 3%. Gospodarski najjače zemlje, Njemačka i Velika Britanija, bilježe pad od 1, odnosno 1,6%. Kad se sve zbroji, Europa je ove godine u minusu od 3,2%.

>> Cjelokupan izvještaj možete vidjeti ovdje.

Pročitajte više