Lani u Hrvatskoj prodane gotovo 63 tisuće novih auta, evo kojih najviše

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

U HRVATSKOJ je prošle godine prodano 62.938 novih putničkih vozila, što je za 4,8 posto više nego 2018. godine, dok su samo u prosincu prodana 4022 nova automobila, što je rast od značajnih 66,7 posto u odnosu na prosinac 2018. godine, pokazuju objavljeni podaci agencije Promocija plus.

Volkswagen na prvom mjestu

Daleko najbolju prodaju lani je imao Volkswagen s 8481 prodanim novim autom, čime u ukupnoj prodaji ima udio od 13,5 posto.

Na drugom je mjestu Škoda, članica istog koncerna, s prodana 5873 vozila i udjelom od 9,3 posto, dok je treći Renault kojem se prodaja zaustavila na 5807 vozila, što je udio od 9,2 posto. 

Razloga za zadovoljstvo mogu imati i u Opelu, koji je lani na hrvatskom tržištu prodao 5291 vozilo (udio u ukupnoj prodaji od 8,4 posto) te u "podružnici Renaulta", Daciji, koja je prodala 3685 novih auta (udio 5,8 posto). 

Suzuki je po prodaji na šestom mjestu (3670 prodanih novih vozila), a slijede Peugeot (3584), Hyundai (3171), Fiat (2678), dok je na desetom mjestu Toyota (2605 prodanih auta).

Prodano i pet Maseratija, tri Bentleyja, jedan Ferrari... 

Iz segmenta hrvatskim građanima omiljenog terceta njemačkih proizvođača Audi je 2019. godinu završio s prodajom 1656 novih automobila, BMW s njih 1459, a Mercedes s 1252 prodana vozila.

Statistika Promocije plus pokazuje i da su u prošloj godini prodani 201 Land Rover, 115 Porschea, 48 Jaguara i 47 Infinitija.

Prodani su i pet Maseratija, tri skupocjena Bentleyja i jedan Ferrari. 

Lani su prodani i 30 Lexusa i 29 Teslinih modela.

Hrvatski su kupci lani najčešće birali Škodu Octaviju. Taj je auto tijekom lanjske godine izabralo 3320 kupaca. Renault Clio na drugom je mjestu najprodavanijih modela s prodajom od 2347 komada, treći je "vječni" VW Golf (2304). I lani se dobro prodavala Suzuki Vitara pa drži četvrto mjesto najprodavanijih modela s prodajom od 1762 auta, peta je Dacia Duster (1586). 

Od petog do desetog mjesta poredali su se Renault Captur, Opel Astra, Fiat 500, Dacia Sandero i Opel Corsa. 

Benzinci traženiji od dizelaša 

Hrvatski kupci sve češće zaziru od dizelaša. Od ukupnog broja prodanih novih vozila 61,1 posto ili 38.467 vozila odnosi se na benzince, a 35,1 posto ili 22.116 na dizelaše. Istina, kod mnogih cijenjenih proizvođača i dalje prevladavaju dizelaši pa se tako, recimo, od ukupne prodaje Mercedesa čak 85,7 posto odnosi na taj pogon, kod BMW-a također visokih 80,9 posto, kod Audija 58,6 posto. Zanimljivo - kupci Volkswagenovih modela gotovo ravnomjerno kupuju benzince i dizelaše -benzinaca je prodano 48,6, a dizelaša 51,2 posto.   

Vozila budućnosti - električnih - prodana su tek 193 komada. Udio od 0,3 posto u ukupnoj prodaji pokazuje da i po tom pitanju gledamo u leđa razvijenoj Europi. Taj podatak previše ne popravlja ni 1641 prodan hibrid - svojevrsni prijelaz prema potpunoj elektrifikaciji - budući da se i u tom slučaju radi o tek 2,6 posto ukupne prodaje. Pogon na plin, naposljetku, izabrao je 521 kupac (udio 0,8 posto). 

Prema gradovima i županijama, najviše je novih vozila prodano na zagrebačkom području - njih 24.237 ili 38,5 posto od ukupne prodaje, druga je Splitsko-dalmatinska županija s 4631 prodanim vozilom, na trećem je mjestu Istarska županija (4557). Začelje drže Koprivničko-križevačka županija s 577 prodanih novih vozila tijekom prošle godine, Virovitičko-podravska (261) i Ličko-senjska županija s 249 prodanih auta.

Pročitajte više