Mazda 5 1.8 TX: Svojim putem

SVE konkurentnije tržište obiteljskih monovolumena ne dopušta kompromise, a kamoli greške, pa ne čudi što je ritam promocije inovacija u ovom segmentu pomalo zamro. No, u moru konfekcijskih proizvoda oduvijek se distancirao Mazdin monovolumen, koji svojim putem nastavlja i u svom drugom izdanju.

Dolaskom na tržište 2004. godine Mazda5 je omogućila ulazak tvrtke iz Hirošime na tada još uvijek relativno nov segment. U Mazdi su se tada odlučili lansirati monovolumen koji dizajnerskim svojstvima, kao i performansama, neće umanjivati sportski pedigre branda, već naprotiv, ovaj monovolumen je trebao dinamičnost Mazde dodatno potencirati.

Tako i bi, pa je Mazda5 do danas upamćena kao jedna od vizualno i vozno uspješnijih monovolumenskih modela. Uvela je Mazda i neke svoje novine poput dvostrukih kliznih vrata ili specifičnog sustava slaganja sjedala čega se nije odrekla ni na drugoj generaciji premijerno lansiranoj prošle godine u Ženevi.

Nova Mazda5 je ujedno i prvi model u ponudi koji u potpunosti koristi novi dizajnerski izraz poznat pod imenom Nagare Flow, a koji se do sada predstavio kroz nekolicinu vrlo atraktivnih studija. Naravno, sličnost s posljednjim generacijama najjačih Mazdinih aduta, posebno Mazde6, teško je ne zamijetiti. Originalnost vizualnog izraza ne može se osporiti, kao ni činjenica da usprkos pozamašnih dimenzija "petica" zadržava dinamičnu formu. Brojčanu potvrdu daju podaci o aerodinamici prema kojima je koeficijent otpora zraka pao na odličnih 0,30.

Osim prepoznatljive Mazdine prednjice pohvalu zaslužuju i površine koka oplemenjena valovitim linijama. Estetika stražnjeg kraja se zbog povećih svjetala i značke može ocijeniti malo nespretnom no ukupno gledano model u pogledu vanjskog dizajna zaslužuje natprosječne ocjene. Bar dok govorimo u okviru segmenta kojem pripada.

Novi Nagare stil vidljiv je i u kabini koja obiluje prostorom. Kraljevski komfor vlada na prednjim sjedalima, a ništa lošije nije ni straga, gdje u osnovi optimum čine dva sjedeća mjesta, po jedno na svakom boku. Središnji prostor pametnije je iskoristiti kao dodatno odlagalište.

Novost u ponudi je i uvrštenje trećeg reda sjedala koja će opravdanje naći na kraćim rutama ili kod obitelji s manjom djecom U svakom slučaju, jednostavan način slaganja sjedala i obilje prostora čine interijer Mazde5 vrlo upotrebljivim. Zamjerke nema niti na ponudu tovarnog prostora do kojeg se lako dolazi putem povećih petih vrata.

Prednja armatura u potpunosti zadovoljava dizajnom, no ne i materijalom. Iako izgleda odlično, korištenje tvrde plastike ne može naći opravdanja, čak i kada se radi o besprijekornoj izradi kakve je ovdje prisutna. Vozačka ergonomija je odlična, kao i preglednost, bilo okoline izvan vozila ili mjernih instrumenata ispred vozača.

Iako je predviđena ponuda motora koja uključuje 1,8 i 2,0 DISI benzince te 1,6 dizelaša, trenutnu ponudu na hrvatskom tržištu čini samo 1,8 benzinac. Kombinacija ulaznog benzinca i monovolumenske koncepcije ne zvuči obečavajuće, no praksa je pokazala neočekivano povoljne karakteristike. Suspregnut s poslovično odličnim mjenjačem, novim šest-stupanjskim manualcem koji klizi kao kroz putar, ovaj motor daje maksimalnih 115 KS i 165 Nm, ali i nudi sasvim zadovoljavajuću radnu karakteristiku.

Ovako motorizirana Mazda5 zadržava zadovoljavajuću dozu agilnosti, posebno ako nije do kraja opterećena. U gradu dinamičnost sputavaju tek nešto veće dimenzije automobila dok na otvorenom do izražaja dolazi smiren rad motora lišen bilo kakve buke. Zvučna izolacije je doista odlična što u kombinaciji s pozamašnim mjerama i ovjesom solidno odmjerene tvrdoće pruža uzoran komfor i na daljim putovanjima. Preglednost je odlična, a kao dodatna pomoć tu su i PDC senzori za vožnju unatrag.

U konačnici, ovako motorizirana Mazda5 postiže 182 km/h i hvata 100 km/h za 12,8 sekundi, a nominalno troši. Sedmodnevna praksa pokazala je da su vrijednosti ostvarive, a zadovoljstvo pruža i podatak kako je prosječna potrošnja bila na razini od odličnih 9,1 l/100 km. SDobar uvod u nadolazeći 2,0 DISI motor koji bi usprkos većoj snazi (150 KS) trebao trošiti još manje.

Na priču o pasivnoj i aktivnoj sigurnosti ne treba trošiti previše riječi. Jednostavno rečeno, radi se o all inclusive ponudi sigurnosne opreme, dodatno oplemenjenoj sjedalima s izraženom potporom u predjelu vrata, ojačanim sjedalima u drugom redu koja pružaju dodatnu zaštitu od naleta prtljage u slučaju frontalnog sudara. Nadalje, poklopac motora i prednji odbojnik oblikovani su tako da minimalno ozlijede pješaka u slučaju naleta.

Kao što smo već rekli, ponuda na domaćem tržištu uključuje samo 1,8 benzinski motor. Na raspolaganju su i tri paketa opreme poznatog naziva (CE, TE i TX). Cijene se kreću između 159.990 i 178.490 kuna, u što ulazi i 5-godišnje jamstvo kakvo vrijedi za sva vozila iz Mazdinog asortimana.

Važnija serijska oprema (razina TX):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci i zavjese

Zračne zavjese (sprijeda i straga)

4W-ABS/EBD/EBA

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Cijena osn. izvedbe (1.8 CE)

Pročitajte više