Mazda dobila dvostruko pojačanje

MEDIJSKOM prezentacijom održanom u Sv. Martinu na Muri tvrtka MCR Mazda je i službeno označila početak prodaje dvaju novih modela. Osim nove Mazde5 i redizajnirane Mazde6, hrvatsko tržište postalo je bogatije za novi dizelski motor, te DSR uslugu digitalne servisne evidencije.

Mazda5

Mazda5 je najvažniji novitet japanske marke u ovoj godini i model od kojeg se puno očekuje u narednom razdoblju. Svojevrsni nasljednik Premacy-a, koji je u nas stekao veliku popularnost, nudi se u brojnim izvedbama čime se prilagođava širem spektru kupaca.

Kao što je i uobičajeno pri predstavljanju novih generacija, petica je prethodnika prerasla u svakom pogledu. Uvijek dobrodošao rast dimenzija prati europske trendove potražnje za većim monovolumenima. U Mazdi tu nisu stali, već su napravili dodatni korak.  Mazdin monovolumen je jedini model u klasi koji posjeduje dvoja bočna klizna vrata, a poseban je i po jedinstvenom sistemu sjedenja s koncepcijom 6+1.


Osim prostranosti nova Mazda5 nudi visok stupanj funkcionalnosti potenciran otprije poznatim Karakuri sistemom slaganja sjedala. Tipični predstavnik Zoom-zoom dizajnerske filozofije može se pohvaliti i dinamičnim vanjskim dizajnom, 5-ica je definitivno jedan od najprivlačnijih modela u segmentu, pa i šire, u prilog čemu govori i zapažen interes struke i javnosti.

Model se na hrvatskom tržištu nudi u četiri motorne izvedbe, dvije benzinske (1.8/116 KS, 2.0/146 KS) i dvije dizelske (2.0/110 KS, 2.0/143 KS). Ponuda je koncipirana putem četiri razine opreme vezane uz pojedine motore.

Tako se osnovni CE paket nudi u kombinaciji sa ulaznim motornim jedinicama (1.8, 2.0/110 KS), a između ostalog sadrži ABS+EBD, EBA, četiri zračna jastuka, klima uređaj, audio sustav i el. podizače. Bogatiji TX paket raspolaže još s elementima aktivne (DSC, TCS) i pasivne (zračne zavjese punog profila) sigurnosti, te automatsku klimu i 15-inčne alu naplatke.

GT paket se nudi isključivo u kombinaciji sa snažnijim dizelskim motorom, a njegove posebnosti su senzori kiše i svjetala, xenon svjetla, grijanje sjedala i 16-inčni alu naplatci. Vrh ponude je rezerviran za GTA paket dostupan u kombinaciji s dvolitrenim benzincem i jačim dizelskim motorom. Dodatno nudi DVD satelitsku navigaciju, kameru za vožnju unatrag, keyless sustav i HDD za pohranu audio zapisa.

Cijena modela kreće se od 150.452 kn (1.8i CE) do 228.720 kn, koliko stoji najopremljenija dizelska inačica (2.0 CD143 GTA).



Mazda6 facelift

Mazda6 je u Hrvatskoj stekla mnoštvo poklonika. Točnije, radi se o njih 2.543 koji su u protekle tri godine za svog limenog suputnika odabrali upravo ovaj model. I ne samo to, Mazda6 je tijekom protekle dvije godine (2003-2004.g) bila najprodavaniji model u segmentu, ostavivši tako iza sebe čak i tradicionalno dobrostojeći Volkswagen Passat. Kako bi nastavio uspješnim putem zastupnik na hrvatsko tlo dovodi obnovljeni model.

Automobil se u pogledu dizajna tek minimalno promijenio, a glavne novosti krije ispod poklopca motora. Naglasak je stavljen na dizelsku ponudu koja čini glavninu prodaje. Kupci imaju na raspolaganju dvije izvedbe dvolitrenog dizelskog motora. Radi se trećoj generaciji motora nekad poznatog kao DITD, koji sada raspolaže trećom generacijom common-rail ubrizgavanja goriva i DPF filtrom čestica, te je usuglašen s novim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem.


Paketi opremi poznati otprije dodatno su obogaćeni novim elementima. Tako bazni CE sada donosi još električne podizače (straga), CD player i novi preklopni ključ. Izborom TE paketa više nije potrebno nadoplatiti senzore kiše i svjetala i maglenke, koje dolaze serijski. Najveća novost su kožna sjedala i smart-ključ koji dolaze serijski na GT izvedbi, baš kao i 18-inčni alu naplatci (samo 2.3 GT).

Mazda 6 se i dalje nudi u tri karoserijske izvedbe, a cijene se kreću od 150.526 kn (Mazda6 1.8 CE), pa sve do 246.188 kn koliko stoji karavanska inačica s 2.3 motorom i pogonom na sve kotače.

Planovi za 2006. godinu

U MCR Mazdi ne očekuju veće promjene na hrvatskom tržištu niti u idućoj godini. Dakle, tijekom 2006. godine u Hrvatskoj bi trebalo biti prodano oko 75.000 vozila, dok bi Mazda mogla imati tržišni udio od 3 %.

Što se tiče noviteta, planovi su slijedeći. Mazda5 je već ove godine premašila očekivanja s 25 prodanih primjeraka prije samog početka prodaje dizelskih izvedbi. U idućoj godini plan je prodaja 110 primjeraka s udjelom dizeskih izvedbi od 90 %. Brojke za Mazdu6 su 450 prodanih primjeraka u 2005. godini i oko 750 jedinica u idućoj godini.

Kako bi vlasnici postojećih Mazdi, ali i budući kupci bili zadovoljniji uslugom, zastupnik na hrvatsko tržište dovodi DSR (Digital Service Record) program. Digitalna servisna evidencija prikuplja podatke svih ovlaštenih servisa radi točnog uvida u povijest servisiranja svakog vozila u jedinstvenu europsku bazu podataka. Time će svaki Mazdin automobil dobiti svojevrsni dosje, čime se maksimizira vrijednost rabljenog vozila i olakšava uvid u povijest servisiranja automobila. 

M.N.

Pročitajte više