Mazda MX-Micro Sport Concept

MAZDA 3 se još nije udomaćila, a iz Japana nam stiže još jedan atraktivan novitet. Iako je riječ o konceptu, konačna izvedba bi se na cesti mogla pojaviti već ove godine.

Mazda u Detroitu u potpunosti prati standarde nametnute od gazde Forda. U prijevodu bi to bilo puno premijera i koncepata, koji će ojačati poziciju marke na američkom, a timei svjetskom tržištu.

Doista, Mazda nikad nije imala jaču gamu, skoro sve klase su zastupljene, a poneka specijalna izvedba dodatno začinjava ukupnu ponudu. U Detroitu možemo nabrojati čak sedam premijera, među kojima je posebno atraktivna turbo-izvedba roadstera MX-5 nazvana Mazdaspeed.

Kad su u pitanju koncepti, sve je jasno. Mazda  MX- Micro Sport Concept je uz Mercedes GST, koncept koji se nalazi na vratima serijske proizvodnje. Sasvim je sigurno da bi Mazda već sada mogla startati s proizvodnjom i tako obogatiti ponudu još jednim interesantnim modelom.

Najbolji način da se MX-Micro Sport približi čitatelju je kad kažemo da se ovo vozilo ničime ne uklapa u "američke standarde". Upravo je iznenađujuće da je Mazda odabrala Detroit za predstavljanje ovakvog koncepta, kad je poznato da je glavni Mazdin cilj na salonu bilo najaviti snažan prodor na američku scenu. A tu se Micro-Sport nikako ne uklapa. Ustvari, riječ je o, uz Dodge SlingShot, jednom od najmanjih izložaka.

Jedini zaključak je da se u Mazdi žure s razvojem novog modela, bolje rečeno s  njegovim predstavljanjem, jer je razvoj modela u konačnoj fazi. Stoga, premijeru modela možemo očekivati kroz nekoliko mjeseci, a prodaja (u Japanu) će startati do kraja godine.

Zoom-Zoom priča se definitivno nastavlja. Njen tipični predstavnik je MX-Micro Sport, koji usprkos danas konvencionalnoj koncepciji, pruža veliku dozu sportske dinamičnosti. Kompaktna Mazda nameće se dizajnom, dok su gabariti među najmanjima u klasi. 3.980 mm duljine bilo je dovoljno da Mazdini stručnjaci stvore obiteljski model dostojan i pola metra veće konkurencije.

Naravno, trik je u pozamašnoj visini od 1.550 mm, koja za čak 85 mm premašuje visinu 3-ice. Tu je i pozamašni međuosovinski razmak od 2.490 mm, te pametna koncepcija konstrukcije sa blago položenim vjetrobranom i skoro okomito postavljenim petim vratima.

Krajnji rezultat zaslužuje čistu peticu. Rezultat projekta je ni više ni manje atraktivno dizajniran kompakt namijenjen mlađoj populaciji s revolucionarnom ponudom prostora u kabini. Prije nego što zakoračimo u kabinu spomenimo još da je koncept postavljen na atraktivne alu naplatke od 17 inča (gume 205/50) te da je eksterijer izveden u unikatnoj ZZr crvenoj boji s dubokim sjajem.

Posebno velika pažnja posvećena je uređenju interijera, koji komforom, ali i kvalitetom postavlja kriterije u klasi. Uz prije spomenute adute (visina, međuosovinski razmak), okomito postavljen bok je još jedan čimbenik postizanja tolikog komfora u tako malenom vozilu.

Prednja armatura i konstrukcija središnje konzole predstavljaju kombinaciju dosad viđenih rješenja i ponekog inovativnog detalja. Sasvim dovoljno za novi model, ali i nedovoljno zanimljivo za jedno vozilo, koje se predstavlja koncept. Stoga, pohvale možemo uputiti samo ukoliko na vozilo gledamo kao na budući model, a ne kao posljednje dostignuće auto-industrije.

Sjedala su priča za sebe. Nakon dugo vremena imamo priliku vidjeti vozilo niže klase opremljeno dubopofiliranim anatomskim sjedalima sprijeda i straga. Na kompletnu potporu torza mogu računati i putnici straga, bez obzira na stil vožnje nametnut od strane vozača.

Stražnja klupa je preklopiva, a prtljažnik posjeduje nekoliko odjeljaka, što olakšava smještaj veće količine manjih predmeta.

Da, cjelokupan interijer je presvučen u kombinaciji crne i smeđe kože, dok crveni ušivak potencira sportski imidž. Obrubi mjernih instrumenata, dijelovi upravljačkog kola i ručica mjenjača ukrašeni su srebrnim finišem, čime se sprečava monotonija tamnih tonova. Jedini moderan detalj je središnji multi-funkcijski zaslon putem kojega se prati rad satelitske navigacije, audio-sustava, klimatizacije i sl.

Ukoliko se zadrži sustav "kartične koncepcije", nova Mazda će biti prvi model u klasi, koji će posjedovati memorijsku karticu za aktiviranje vozila. Nadalje, na kartici će biti pohranjeni parametri klimatizacije, audio-sustava i ostalih postavki, te će biti osnovni preduvjet za startanje motora. 

U Mazdi garantiraju izvanredne vozne osobine dobivene idealnom kombinacijom moderno koncipiranog ovjesa i potentnog benzinskog agregata. Dvolitreni benzinac s 16 ventila pretrpio je tek neznatne promjene. Maksimalnu snaga od 146 KS razvija se pri 6.500 o/min, dok je maksimalni okretni moment od 187 Nm dostupan pri visokih 4.500 o/min.

Posebna pažnja posvećena raspodjeli snage odnosno okretnog momenta, velika doza snage dostupna je u širokom rasponu, što vozaču daje osjećaj iznimno dobrog odziva na pritisak papučice akceleratora. Kako bi se motor iskoristio do maksimuma odabir je pao na manualni mjenjač s šest stupnjeva prijenosa.

Miljenko Nikolić 

Pročitajte više