Mazda Tribute - drugo lice amerikaniziranog SUV-a

U SJENI novih izvedbi Mazde 3 i brojnih koncepata Mazda u Ženevi predstavlja obnovljeni Tribute, kojeg karakterizira novi vanjski izgled i unutrašnjost, te potpuno novi AWD sustav i 2.3 benzinski agregat iz MZR serije.



Tribute se na tržištu pojavio još 2000. godine i od tada širom svijeta stekao mnoštvo poklonika. Kako model spada u segment SUV-a s ozbiljnijim terenskim karakteristikama, njegovo ime je cijenjeno i među ljubiteljima terenske vožnje.

Vanjski dizajn

U Mazdi ne odustaju od robusnog vanjskog dizajna koji prije svega odgovara američkom ukusu. Za razliku od konkurencije, koja je u terensku klasu dovela zaobljene linije, kod Mazde još uvijek glavnu riječ vode oštre linije i naglašena voluminoznost konstrukcije. Stoga su novosti tek minimalne, jer ovakav pristup nije sklon brzom zastarijevanju.

Sprijeda je uočljiv novi odbojnik agresivnijeg dizajna. Svoje mjesto su pronašla i svijetla za maglu, koja su sada nešto manjeg promjera. Potpuno nova prednja svijetla i maska u boji karoserije zaokružuju ukupno gledano pozitivan dojam. Naime, Mazdin SUV je dobio prijeko potrebnu svježinu, a zadržan je dojam robusnosti.
Dinamika na boku vozila je poboljšana novim 16-inčnim naplatcima s pet krakova, te povećanjem debljine plastične zaštite oko blatobrana i na vratima. Straga je uočljiv tek novi odbojnik i modernija grafika svjetala.

Unutrašnjost

Pogled u unutrašnjost otkriva potpuno novu prednju armaturu. Izmijenjena grafika mjernih instrumenata u sportskom stilu i korištenje kvalitetnih materijala je prvo što će vozač primijetiti pri ulasku u Tribute.

Model za razliku od prethodnika, više nema "amerikanizirani" položaj ručice automatskog mjenjača (uz upravljač), već je ručica vraćena tamo gdje joj je i mjesto, između sjedala. Mjesta je ostalo i za pretinac, koji u novom izdanju može progutati do 17 CD-a. Držači čaša su nešto veći, a sada ih posjeduju i putnici straga.

Vozne osobine

Ako izuzmemo poboljšani komfor, putnici će prvo zapaziti vrlo nisku razinu buke za ovaj tip vozila. Tako barem tvrdi proizvođač i navodi da je buka smanjena upotrebom veće količine zvučne izolacije, te smanjivanjem zračnosti između karoserijskih dijelova.

U ponudi motora je novost izbacivanje 2.0 benzinskog motora, koji je mjesto ustupio novom 2.3-litrenom motoru MZR serije snage 110/150 kW/KS. Uz minimalno povećanje snage, motor odlikuje niska razina buke (klipovi prevučeni molibdenom, osovina za uravnoteženje s osam protumasa), veća agilnost (VIS-promjenjivi usis zraka) i osjetno niža potrošnja.

Dovoljno je reći da maksimalni okretni moment od 200 Nm isporučuje pri 4.000 o/min, a da u mixu troši 10.4 l/100 km. Potpuno novi ispušni sustav od nehrđajućeg čelika s učinkovitim katalizatorom je zaslužan za udovoljavanje Euro IV standardu. Motor se serijski isporučuje s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.

3.0 V6 (203 KS, 262 Nm) benzinski agregat u kombinaciji s 4-stupanjskom automatikom je zadržan i rezerviran za top izvedbu.
Novi je i pogon na sve kotače, koji sada dolazi serijski na svim izvedbama.

AWD pogon je opremljen ATCC sustavom, koji konstantno prati rad motora i brzinu vrtnje kotača, te proporcionalno dobivenim podacima raspodjeljuje moment na kotače. 

Potpuno automatizirani sustav s kraćim odzivom omogućava bolju trakciju, što se posebno manifestira na makadamu, snijegu i ledu.
Koncepcija podvozja je zadržana, dakle MacPherson sprijeda i Multilink straga.

Uvjerljive performanse bez obzira na kvalitetu terena dodatno su oplemenjene učinkovitijim kočnicama. Bubnjevi straga su ustupili mjesto diskovima promjera 302 mm, dok su prednji jedan milimetar veći. Promjene na kočničkom sustavu zaokružene su novim ABS-om.

Sigurnost putnika je povećana uvrštenjem dvofaznih zračnih jastuka u serijsku opremu, a tu je još i OCS (Occupant Classification System ) sustav. Ovisno o registriranoj masi na sjedalu, OCS daje nalog za isključenje (mala masa) ili uključenje zračnog jastuka  (putnik sjedi). Zračne zavjese zamijenile su bočne zračne jastuke i također su dio serijske opreme.

Mazda Tribute je bio i ostao idealan izbor za sve one ljubitelje SUV-a koji ne zaziru od terenske vožnje. Isto tako ostaje velika prepreka značajnom prodajnom rezultatu u Europi, a to je (još uvijek) nepostojanje dizelske izvedbe.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više