Mazda3 CD116 TX: (Pre)poznata kvaliteta

NEMA sumnje kako je Mazda3 još uvijek jedan od najboljih kompaktnih modela na tržištu. Obnovljeni dizelski motor pogoduje toj tezi, a naodmet nije ni podatak kako trenutačna akcija donosi dodatnu uštedu od 5.000 kn.

Sve rečeno daje dovoljno opravdanja da Mazdin kompakt testiramo i treći put. Nakon što smo u dva navrata isprobali osnovni motor, odnosno 1,6-litreni i 105 KS snažan benzinac, i to u obje karoserijske izvedbe vraćamo se limuzini, i to u kombinaciji dizelskog motora.

Kada se spominje Mazda3 svaka se prilika koristi da ju se pohvali kao jedan od rijetkih automobila u ovom segmentu koji se instantno uvlači pod kožu, i to bez obzira o kojoj motornoj izvedbi govorili. Dizelaš nije izuzetak, čak naprotiv, sa 116 KS i 270 Nm u kombinaciji s ručnim mjenjačem pruža odličnu podršku, čak i onim vozačima koji nisu samo obiteljski nastrojeni. Tu prije svega mislimo na stil vožnje, jer uzorna prateća mehanika doista dopušta i da se zagrize cesta.

Izravan upravljač, odlične kočnice i prokušano Focusovo podvozje garancija su uspjeha u postizanju visoke dinamike. Dizelaš tome dodaje i štedljivu notu, doduše ne poput europskih rivala, ali na razini od i dalje zadovoljavajućih 6,8 l/100 km, odnosno oko 5,5 l/100 km kod nešto pažljivijih vozača. Pritom nešto veća buka ne smeta, kao ni dizelaški ritam hvatanja ubrzanja, no zato veseli izbor ručnog mjenjača sa stupnjem prijenosa više, točnije njih šest.

Red je reći i kako je novom generacijom dizelskog motora Mazda otklonila potencijalne probleme dosadašnjeg motora posuđenog iz garaže Forda (i PSA). Doradom je vraćena i osamventilska tehnologija, a rad motora je sada nešto izgubio na uglađenosti, no ni izbliza poput „starog“ VW-ovog TDI-a. Više snage i veća propulzivnost ovdje čine samo dobro, pa realno nema nikakvih potreba za nabavkom moćnijih dizelaša iz Mazdine ergele.

Limuzinska verzija poput kompakta nudi odličnu vozačku ergonomiju i komfor uz jednu sitnu ali bitnu razliku - prtljažnik. Iako vrlo izdašnog kapaciteta, maleni utovarni otvor sprečava prijevoz bilo kakvih većih predmeta.

Da, praktičnost je i dalje na strani hatchbacka, no estetski izražena sličnost s većom "šesticom" čini sedan na drugoj generaciji privlačnijim odabirom. Zamjetan rast dimenzija (4.580/1.755/1.470 mm) u odnosu na prethodnika uz sličan stil uzrokovat će da neki automobil zamijene većom "šesticom". Uostalom, kad nema razlike u cijeni između karoserijskih izvedbi izbor je još lakši.

Na opremljenost se ne treba žaliti. Iz podužeg popisa standardne opreme izdvojit ćemo ABS, EBD, EBA, DSC, TCS, prednje i bočne zračne jastuke i zračne zavjese iz sigurnosnog kruga, te električni paket, dvozonski automatski klima uređaj, audio uređaj, tempomat, parkirne senzore, grijana prednja sjedala i 17-inčne alu naplatke iz poglavlja komfora. Da, sve navedeno spada u TX razinu iznad koje postoje još dva paketa.

Cijena testnog modela s uključenom metalik bojom je 168.076 kuna, a zahvaljujući trenutnom popustu auto košta 163.076 kuna. I dalje se radi o pozamašnoj cijeni na koju svi koji kupuju Japance uvijek moraju biti spremni. Na svu sreću pa će u konačnici i dobiti što očekuju, a to je odličan obiteljski automobil uobičajeno japanske kvalitete, europske uglađenosti i dakako odličnih voznih osobina. Potpunu opremu i estetski pogođenu vanjštinu i da ne spominjemo.

Red je reći i kako Mazda3 starta akcijskom cijenom od 119.900 kn, a u ponudi je i specijalna Mirai izvedba koja po povoljnijoj cijeni donosi više opreme.

Važnija serijska oprema (razina TX):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci i zavjese

Zračne zavjese (sprijeda i straga)

ABS/EBD/BA

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Akcijska cijena testiranog vozila

Akc. cijena osn. izvedbe (1.6 CE)

Pročitajte više