Morgan: I na struju ostao poseban

 Foto: Morgan

KAD je Morgan najavio električni model malo tko je vjerovao da će to doista učiniti. I napravili su ga, ali na svoj način.
 
Morgan spada vjerojatno u red najtvrdoglavijih, a time i najposebnijih proizvođača automobila na svijetu. I tu ne mislimo na performanse, već na samu činjenicu da od svojih početaka gotovo da i nisu mjenjali tehnologiju izrade. Zlobnici će reći da u Morganu proizvode nove oldtimere, no prava je istina da je Morgan jedan od rijetkih koji igrajući na emocije zna proizvesti automobil s dušom. 
 
 
Njihov najnoviji proizvod zove se EV3, a u pitanju je prvi Morgan sa električnim pogonom. Naravno, ostali su dosljedni tradiciji ponudivši moderan pogon u klasičnom odijelu.
 
I doslovno, isti je implementiran u ideju trkaćeg vozila s tri kotača po kojem je Morgan poznat već desetljećima. Jedina razlika je što EV3 ima karoseriju izrađenu od karbona i aluminija, te postavljenu na okvir standardno izrađen od drva. 
 
 
Težak nešto manje od 500 kg ovaj zanimljivi automobilčić postići će 100 km/h za 9 sekundi i dostići 145 km/h uz autonomiju od nešto više od 240 kilometara. Stražnji kotač pokreće 46 kW snažan elektromotor, a el. energiju dobiva iz seta Li-Ion baterija kapaciteta 20 kWh. Više od ovoga realno nije ni potrebno, a nas je jednostavno osvojio na prvi pogled kao prvo električno vozilo koje bi rado imali u svojem vlasništvu. Recimo još kako proizvodnja starta krajem godine. 
 

Kako sve ne bi ostalo na električnoj struji i trokolicama Morgan je u Ženevu doveo svoj popularni 4/4 u posebnom izdanju kojim obilježava 80 godina proizvodnje identičnog modela.
 
Da, dobro ste pročitali, Morgan 4/4 se proizvodi na gotovo isti način već punih osam desetljeća što ga čini najdugovječnijim modelom na svijetu. 
 
 
Posebnost ove izvedbe ističe se u detaljima koji idu od dezena tepiha, preko kožom presvučenih ručica vrata  i krova tapeciranog moher vunom, pa sve do prednje maske izrađene od bronce. 
 
Motor je ostao isti, odnosno Fordov Sigma 1.6 sa 82 kW/110 KS i 131 Nm usuglašen sa Mazdinim pet-stupanjskim mjenjačem.
 
Sa obzirom na masu od 795 kg performanse su sasvim zadovoljavajuće.
 
100 km/h postiže za 8 sekundi, a maksimalna brzina je 185 km/h. Proizvodnja je limitirana na 80 primjeraka, a ponuda starta iznosom od 33.330 GBP. 
 

Pročitajte više