Može li se vući pokvareni električni automobil?

Foto: Shutterstock

I električni automobili se mogu pokvariti, a kad se pokvare, šlepanje nije opcija.

Naime, priroda električnog pogona je drugačija od benzinskog motora. Okretanje kotača znači proizvodnju električne energije, a kako mjenjač nema klasičan neutralni hod, postoje opasnosti od oštećivanja. 

Ovu situaciju pojasnio je tehnički savjetnik u HAK-u Marin Morava, koji je za HAK Reviju rekao: "Električna energija stvara se tijekom vuče, pogonski sklop nije aktivan, pa može doći do pregrijavanja električnog pogona. Premda prijenosnik električnog automobila ima neutralni položaj, on je samo namijenjen otpuštanju kočnica kako bi se automobil u slučaju kvara mogao pomaknuti nekoliko metara za prijevoz na kamionu za pomoć na cesti."

I to nije sve jer je velika vjerojatnost da pri vuči neće raditi servo mehanizam kočnica, a dodamo li tomu veliku masu električnog automobila, jasno je da će vozilo biti teško zaustaviti. Konačno, tu je i električni servo uređaj upravljača koji je bez struje neupravljiv.

Ako vozite električni automobil, u korisničkom priručniku automobila pronaći ćete sve informacije o postupcima pri kvaru automobila. Na vuču električnih automobila ne treba se oslanjati u slučaju nužde jer su mogući problemi mnogo veći od benefita, poručuju iz HAK Revije

Postoji rješenje

U Velikoj Britaniji AA u standardnoj opremi za pomoć na cesti ima i poseban kotač. Razvili su ga samostalno, a radi se o kotaču koji je izveden tako da se vanjski dio vrti, dok je središnji dio fiksan. S takvim kotačima mogu se vući terenska vozila s 4x4 pogonom, ali i električni automobili.

Nadalje, postoje električni automobili s mjenjačima koji imaju "pravi" prazni hod. Jedan od njih je Nissan Leaf, naglašava Green Car Reports. 

Pročitajte više