Najluđi BMW M5 proizveo je Volkswagen. Je li i najbolji?

OVO je jednostavno najposebniji BMW M5 na tržištu, a po mnogima i najbolji koji su te vrlo plodonosne godine dale.

Vraćamo se u 1998. godinu, kada Volkswagen grupa preuzima Bentley i Bugatti. Ferdinand Piëch je odlučan da svoje egzotične adute izdvoji od konkurencije i traži razvoj potpuno novog motora. Na čelu odjela je Sabine (Wolfram) Willeke, a oni razvijaju cijelu liniju W motora, i to W8, W10, W12 i, konačno, W16. Svaki motor je tražio i auto na kojem bi bio prezentiran Piëchu.

Kad je W10 motor u pitanju, rješenje je pronađeno kod rivala. Uzet je BMW M5 (E39) s ručnim mjenjačem u koji je naknadno ugrađen W10 motor dobiven spajanjem dva VR5 motora. Dostupni podaci govore kako se tu radi od 500 KS i 550 Nm raspoređenih na 1836 kg mase.

Usporedimo li ga s originalnim M5, plus je iznosio 25 posto po pitanju snage i 10 posto u pogledu okretnog momenta. Definitivno nešto što se itekako osjeti.

Piëch je navodno bio toliko zadovoljan automobilom da ga je odlučio zadržati i privatno koristiti. 2002. godine Bentley dobiva W12 motor, a samo godinu kasnije dolazi Bugatti Veyron s W16 motorom.

Sve rečeno postaje još zanimljivije kad kažemo da automobil nudi GDM Motors, belgijsko-njemački motosport tim.

Pročitajte više