Najuvrnutiji terenac u povijesti pobijedio je pustinju, a sada se prodaje po paprenoj cijeni

 Foto: Classic Car Auctions

CITROEN je u povijesti volio biti originalan i avangardan, a svojeglav je bio i kad su terenci u pitanju. 
 
Naravno, u pitanju je legendarni spaček ili službeno 2CV. Najpopularniji model iz tzv. A serije je potkraj 1950-ih bio jedan od dva putnička modela u Citroenovoj ponudi, pa i nije imao veliku konkurenciju u izboru za osnovu budućeg terenca. Svoju pouzdanost i robusnost ionako je već dokazao. 
 
Konkretan primjerak proizveden je 1965. godine, a vjerojatno kao i svih 694 proizvedenih, iza sebe ima zanimljivu priču. Ovaj je radni vijek započeo u Nigeriji, gdje ga je koristio jedan britanski antropolog. Umjesto tada uobičajenog Land Rovera (Defender) Englez je izabrao malenog Citroena, a sve kako ga ne bi zamijenili za vladinog inspektora. 
 
 
Dvije godine kasnije izbio je građanski rat, pa se vlasnik odlučio vratiti kući. Pritom nije htio ostaviti svoj automobil već se uputio u pravu misiju. Ovim doista posebnim automobilom podveo se kući vozeći kroz više od 1.600 km saharske pustinje. 1969. Citroenom opet odlazi preko Sahare u Nigeriju, gdje je ostao do 1980. godine. Automobil se konačno vraća u Veliku Britaniju, a 2012. godine je u potpunosti restauriran. Sada se nudi na aukciji, a početna cijena je čak 60.000 GBP.
 
2CV Sahara je bio i ostao čudo neviđeno
 
Osim što se radi o pravom raritetu, ovaj je automobil poseban po mnogočemu. Namijenjen francuskim kolonijama, ovaj je Citroen krasio pogon na sve kotače, za koji su bila zaslužna, pazite sad ovo, dva motora. I ne samo to, automobil je imao i dva mjenjača, a svaki motor je imao i svoj rezervoar goriva. 
 
Drugi motor je smješten straga, pa je stražnji kraj i u pogledu ovjesa bio poput prednjeg, samo okrenut na drugu stranu. U praksi je spaček vozio na prednji pogon, a kada ste stigli do teškog terena zakrenuli ste drugi ključ i tako startali drugi motor. 
 
Ugradnja drugog motora utjecala je i na prepoznatljiv dizajn spačeka, a onaj najuočljiviji je smještaj rezervnog kotača na poklopac prednjeg motora.  Sve u svemu, radi se o doista fascinantnom automobilu, koji se kao i mnogo sličnih stvari pokazao tržišno apsolutno neisplativim. 
 
 

Pročitajte više