Nakon više od desetljeća Mazda vraća rotacijski motor u ponudu

Foto: Mazda

MAZDA je iz velikoserijske ponude povukla rotacijski motor gašenjem modela RX-8. Bilo je to u lipnju 2012. godine. 

Sada, nakon nešto više od jedanaest godina, Mazda vraća na tržište tehnologiju rotacijskog motora. Nažalost, pritom se ne radi o nikakvom novom sportašu, već je ovom inovativnom motoru s unutrašnjim izgaranjem dodijeljena daleko nezanimljivija uloga. 

Sukladno najavama Mazda će rotacijski motor nuditi na modelu MX-30 e-SKYACTIV R-EV. U pitanju je plug-in hibridni crossover koji ima električni pogon snage 170 KS. Baterija kapaciteta 17.8 kWh osigurava doseg od 85 km, a to je "dovoljno za većinu svakodnevnih potreba prosječnog vozača“, poručuju iz Mazde.

Za sve zahtjevnije korisnike tu je rotacijski motor od 830 ccm zapremine koji ima ulogu rada kao generator. Zahvaljujući njemu i spremniku benzina doseg raste na 600 km. To je značajan napredak u odnosu na električni MX-30 koji ima tek 200 km dosega.

Iz Mazde zasad otkrivaju kako je ovaj motor preko 15 kg lakši od onog iz RX-8, a posjeduje direktno ubrizgavanje i recirkulaciju ispušnih plinova. Razvija 75 KS i 117 Nm, a spremnik goriva je 50 litara. MX-30 i ovdje može voziti brzinom do 140 km/h u sprint do 100 km/h za 9.1 sekundi. 

Mazda je do danas proizvela oko 1.99 milijuna primjeraka rotacijskog motora.

Pročitajte više