Neidentificirano žuto prometalo krstari Hrvatskom, evo o čemu se radi

Screenshot: Prometne zgode i nezgode/Facebook

POSLJEDNJIH tjedana društvenim mrežama se šire snimke malog žutog prometala koje krstari jadranskom obalom. 

I ove godine je na brojnim lokacijama uočeno malo žuto prometalo. Iako u potpunosti nečujno, daleko od ikakvog kršenja brzine i divljanja, ovo je vozilo mnoge iziritiralo. Neki imaju poriv izgurati ga s ceste, neki kažu da je smetnja, a neki prozivaju policiju da ga kazne i uklone s ceste. Sudeći po komentarima, svima smeta. Ima i onih koji u pokušaju da budu duhoviti povezuju ovo vozilo s Rimcem i kažu kako je to novi bolid za obaranje brzine, ali i da su to počeci Nevere. Očito misle da se kreće na struju.

Nakon hrvatske obale malo žuto prometalo je viđeno i u Mostaru, na hercegovačkim cestama, pa čak i u Sarajevu. Neki tvrde da su ga na istim mjestima viđali i prijašnjih godina, a oni sa zapada svjedoče da ih se može vidjeti u njemačkim gradovima. O čemu se radi?

Ono što je sasvim sigurno je da se radi o jednosjedu koji po potrebi može biti u potpunosti zatvoren. I ne, nema električni pogon, već koristi isključivo ljudsku snagu. Ako se pitate kako snagom nogu može voziti tako brzo i tako dugo, odgovor se krije u pametnoj arhitekturi i naprednim tehnologijama. 

U pitanju je tzv. Velomobile, koji nudi jedna nizozemska tvrtka, a nisu rijetke ni brojne samogradnje. Radi se o aerodinamički optimiziranom vozilu minimalne mase koje se pokreće klasičnim pogonom na pedale. Koeficijent otpora zraka je tek 0.1, a cijelo vozilo bez vozača teži samo 24 kg. U konkretnom slučaju u pitanju je vrlo vjerojatno model Milan GT, razvijen još 2005. godine.

Potrebno je tek 160 W snage da biste vozili 50 km/h, a u njemu ćete bez problema moći prevaliti velike udaljenosti. 2010. godine s njim je Christian von Ascheberg prešao u 24 sata čak 1219 km. Milan GT je i brz: Bill Thornton je u njemu postigao brzinu od 97.69 km/h.

Karbonski Velomobile ima brojne kvalitete, a jedna od glavnih prepreka u popularizaciji je cijena. Konkretan primjerak stoji čak 9340 eura.

I na kraju ponovimo kako na ovakve, kao i na sve ostale "slabije" sudionike u prometu, treba paziti. Bilo da se radi o biciklistima, motociklistima ili vozačima Velomobilea, imajte na umu da su daleko lošije zaštićeni od vas u automobilima, kao i da smiju prometovati cestama. 

 

 

@nedzadhehehe

 

♬ original sound - Znam ja nas...

Pročitajte više