Nova A-klasa od jeseni

NAKON sedam godina proizvodnje i 1.1 milijun prodanih vozila Mercedes-Benz okreće novu stranicu u priči o svom najmanjem modelu. Uskoro stiže nova generaciju A-klase, čija prodaja počinje već na jesen.

Druga generacija Mercedesove uspješnice nastavlja tradiciju primjene monovolumenske filozofije u kompaktnom obliku. A-klasa će zadržati prepoznatljiv oblik i dvije karoserijske izvedbe. Dvočlana A-obitelj na jesen dobiva prinovu u obliku sportski nastrojene trovratne izvedbe namijenjene mlađoj populaciji.

Zahvaljujući tome, Mercedesov ulazni model nikad nije bio dostupniji. Već je sada poznato da će ulazni model (A 150) u novoj, trovratnoj, inačici stajati iznimno povoljnih 17.632 eura, dok će se dodatni par vrata naplaćivati daljnjih tisuću eura.
Od ostalih novosti valja spomenuti daleko bolju opremljenost, pa će tako nova A-klasa na zapadnim tržištima u startu dolaziti s klima-uređajem, multifunkcijskim kolom upravljača, progresivnim servo-upravljačem, bočnim zračnim jastucima i ESP-om.

Punopravni član kompaktnog segmenta

Iako su na novom modelu zadržane gotovo sve karakteristike prethodnika, napredak je više nego zamjetljiv. Najnoviji Mercedes dobio je prepoznatljiv dizajn koji kombinira moćan nastup i naširoko poznatu eleganciju automobila s trokrakom zvijezdom. Novost je naglašeni sportski karakter za koji su prije svega zaslužne dinamične linije boka vozila i moderan oblik svjetala.

Od ostalih modela u gami preuzeta je kromirana maska hladnjaka i detalji kao što su na primjer retrovizori s integriranim pokazivačima smjera, pa se stječe dojam da A-klasa ničime nije zakinuta u odnosu na veću (i skuplju) braću.

A-klasi u mišićavom izgledu pomažu i povećani gabariti. U odnosu na prethodnika, model je u duljinu narastao čak 232 mm, dok povećanje širine iznosi zamjetnih 45 mm. Tako ispravljena nepravda omogućiti će A-klasi da od jeseni da odmjeri snage sa najjačim kompaktima na tržištu.
Štedljiva, brza i sigurna

Zahvaljujući dobroj suradnji s Mitsubishijem, ponuda motora je u potpunosti izmijenjena. Kupci će na raspolaganju imati tri benzinske izvedbe, koje startaju s A 150 od 70/95 kW/KS, preko A 170 od 85/115 kW/KS, pa sve do najsnažnijeg A 200 od 100/136 kW/KS. U ponudi će biti i tri dizelske CDI izvedbe.

Najslabiji A 160 razvija 60/82 kW/KS, sredinu ponude čini A 180 CDI od 80/109 kW/KS, dok je za dizelsku top izvedbu (A 200 CDI) rezerviran 103/140 kW/KS snažan motor. Posebna poslastica će biti sportska izvedba, koju će pokretati turbo-benzinski motor od 142/193 kW/KS, a na tržištu će biti dostupan nešto kasnije.

Usporedimo li spomenute motore s dosadašnjom motorizacijom, napredak je slijedeći: performanse su skočile za gotovo 40 %, maksimalni okretni moment je veći do 46 %, a potrošnja benzinaca je pala za oko 10 %. Naravno, svi motori udovoljavaju EU 4 standardu čistoće ispušnih plinova.

Mercedes će po prvi puta ponuditi Autotronic CVT (Continuously Variable Transmission) bestupanjski automatski mjenjač, što je danas rijetkost u klasi.

Obnovljenu motorizaciju prati potpuno nova mehanika. Na novoj A-klasi je upotrijebljeno više od 200 patenata, pa će model i dalje imati imidž tehničkog trendsetera. Posebna pažnja posvećena je pasivnoj i aktivnoj sigurnosti. Sendvič konstrukcija je oplemenjena brojnim deformacijskim zonama, a putnike štite dvostupanjski zračni jastuci, te zatezači pojaseva s graničnicima sile.

Daljnji napredak u voznim svojstvima donosi potpuno nova stražnja osovina, koja osigurava izvrsnu trakciju i minimalizira naginjanje vozila pri skretanju. Tu je i samo-prilagođujući ovjes čiji parametri se putem mnoštva senzora u najkraćem vremenu prilagođuju uvjetima na cesti.

Kompaktan izvana, komforan iznutra


Povećanje vanjskih dimenzija na kompaktnu mjeru itekako se odrazilo na prostranost putničke kabine. U predjelu ramena nova A-klasa je 97 mm komfornija, dok je u predjelu lakta povećanje gotovo isto, čak 95 mm. Blagodati će osjetiti i putnici straga, prostor u predjelu koljena je povećan za dragocjenih 30 mm.

Putnički prostor je postao ugodniji upotrebom kvalitetnijih materijala. Svi materijali, od tkanina za presvlake i tapecirung, pa sve do plastike prednje armature su pažljivo odabrani nakon opsežnih testiranja u laboratorijima DaimlerChryslera. To bi trebalo rezultirati osjetnim poboljšanjem kvalitete i trajnosti, ali i boljim vizualnim svojstvima.

Kao što smo rekli, već će bazni modeli biti opremljeni klima uređajem. Uz doplatu će se nuditi Thermotronic automatska klimatizacija upravljana brojnim senzorima, koji između ostalog registriraju kut upada sunčevih zraka, vlažnost zraka, kvalitetu zraka i naravno temperaturu.
Povećanje dimenzija donijelo je veći prtljažnik čija zapremina je narasla za daljnjih 15 %.

Funkcionalnost je osigurana putem asimetrično djeljive stražnje klupe. Preklapanjem cijele klupe zapremina raste na nevjerojatnih 1.995 litara, a prtljažni prostor se prostire na čak 2.75 metara u duljinu.

Cijena nove A-klase će se kretati u rasponu od oko 17.600, pa sve do nekih 25.000 eura, koliko bi trebala stajati najopremljenija A 200 CDI izvedba s pet vrata. 

Miljenko Nikolić

Pročitajte više