Renault će za Ford proizvoditi električne nasljednike Fieste i Focusa

Foto: Renault

FORD, čija je prodaja u Europi drastično pala u posljednjih 20 godina, okreće novu stranicu u svojoj poslovnoj strategiji. Nakon što su ukinuli legendarne modele poput Fieste i Focusa, američki div spas traži u suradnji s francuskim Renaultom, koji će za njih razvijati i proizvoditi nove električne automobile.

Podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) zorno prikazuju Fordov pad. Dok je 2005. godine Ford isporučio 1,2 milijuna vozila i držao 8,3 posto tržišta, u prvih deset mjeseci 2025. brojka je pala na svega 256.750 automobila, što čini tek 2,9 posto tržišnog udjela.

Autentični Fordov DNK iz francuskih pogona

Nakon suradnje s Volkswagenom na električnom Exploreru i Capriju, Ford se sada okreće Renaultu. Iako će Francuzi biti zaduženi za projektiranje i proizvodnju u svojim pogonima na sjeveru Francuske, iz Forda uvjeravaju kako će automobili imati „autentičan Fordov DNK marke“ i „prepoznatljivu dinamiku vožnje“. Prva dva modela temeljena na Renaultovoj platformi Ampere na tržište stižu početkom 2028. godine, a najavljeno je da je to tek početak suradnje.

François Provost, CEO Renault Group, ističe: "Renault Group je ponosan na najavu nove strateške suradnje s Fordom, ikoničnim proizvođačem automobila. Ovo partnerstvo pokazuje snagu našeg partnerskog znanja i konkurentnosti u Europi. Dugoročno, kombiniranje naših snaga s Fordom učinit će nas inovativnijima i responzivnijima na brzo mijenjajućem europskom automobilskom tržištu."

Jim Farley, predsjednik i CEO Ford Motor Company, dodaje: "Strateško partnerstvo s Renault Grupom označava važan korak za Ford i podržava našu strategiju izgradnje vrlo učinkovitog i za budućnost spremnog poslovanja u Europi. Kombinirat ćemo industrijsku skalu i EV imovinu Renault Grupe s Fordovim ikoničnim dizajnom i voznom dinamikom kako bismo stvorili vozila koja su zabavna, sposobna i izrazito fordovskog duha."

Kakve modele možemo očekivati?

Iako detalji još nisu poznati, korištenje platforme Ampere sugerira da će se raditi o manjim automobilima. Arhitektura AmpR Small koristi se za modele kao što su Twingo, Renault 4, Renault 5 i Nissan Micra, dok je AmpR Medium osnova za električni Megane i Scenic.

Nagađa se da bi jedan od novih Fordova mogao biti gradski hatchback, svojevrsni blizanac Renaulta 5, dok bi drugi mogao biti kompaktni crossover temeljen na Renaultu 4. Iz Forda obećavaju da će se njihovi modeli značajnije razlikovati od Renaultovih pandana, za razliku od Nissan Micre koja je u suštini tek neznatno izmijenjeni R5.

Tržišni izazovi i visoka cijena

Važno je naglasiti da ovi električni modeli neće biti izravne zamjene za popularne automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem poput Fieste ili Focusa. Zbog prirode električnog pogona, bit će osjetno skuplji, što znači da Ford realno ne može očekivati povratak na nekadašnje tržišne udjele.

Analitičari smatraju da ni profitne marže neće biti visoke, s obzirom na to da Renault obavlja veći dio posla, a električna vozila su i dalje skupa za proizvodnju. Ipak, ovaj sporazum omogućuje Fordu da ubrza lansiranje novih modela i zadrži prisutnost na iznimno konkurentnom europskom tržištu.

Uz to, suradnja se širi i na segment lakih gospodarskih vozila, gdje su Ford i Renault potpisali pismo namjere o zajedničkom razvoju i proizvodnji malih kombija.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.