FOTO, VIDEO Novi BMW X4 je veći, ali lakši i brži

 Foto: BMW

VEĆ nas puno desetljeće dijeli otkako je BMW modelom X6 pokrenuo lavinu nezgrapnih, ali vrlo luksuznih crossovera agresivnog izgleda. Stigao je i X4, a sada je već došlo vrijeme za novu generaciju. 
  
Podsjetimo, iako recept koji spaja coupe i SUV ne zvuči previše primamljivo, pokazao se tržišno itekako uspješnim. Ubrzo su i drugi krenuli istim putem, a BMW je isto ponovio u manjem pakiranju. Stvoren je X4, a sada, četiri godine nakon lansiranja, stiže novi model. 
 
 
Već prve fotografije potvrđuju najave, ali i zdrav razum, pa je tako BMW rastegao novi X4 dodatnih 76 mm u duljinu i 35,6 mm u širinu. Visina se načelno nije mijenjala, X4 je čak koji milimetar (-2.54 mm) i niži. Time je postao bliži klasičnom automobilu, pa je i težište sada niže. Istovremeno je i masa pala za nekih 50 kg, a sve bi se trebalo odraziti na vozne osobine. Istina, mogli su i odmah ponuditi niži model bliži seriji 3, a ne ovako godinama putovati da bi se vratili na početne vrijednosti. X4 će usprkos teškoj šminki mnogima ostati jednako besmislen kao i prethodnik. 
 
Kako god, recimo i kako se vizualno distancira serijskim LED svjetlima i još mesnatijim prednjim bubrezima, koji će se sada po potrebi i zatvarati. 
 
Interijer je u skladu s ostatkom game. Digitalni kokpit je upotpunjen gotovo duplo većim head-up zaslonom, dok je infotainment dobio središnji zaslon dijagonale 10,25 inča. S petice je posuđeno i upravljanje glasom i gestama, kao i niz sustava asistencije u vožnji. Logično, bolja je i ponuda prostora, a posebno straga. 
 
 
Gamu čini sedam motora, tri benzinska i četiri dizelska. Bazni je xDrive20i od 184 KS, dalje slijedi xDrive30i s 252 KS, te na koncu dolazi M40i s trolitrenim rednim šestakom i maksimalnih 360 KS. Potonji je na stotki u manje od pet sekundi (4,8 s), a brzina je naravno limitirana (na 250 km/h).
 
Ponuda dizelaša ide od 190 do maksimalno 326 KS koliko daje M40d. Kad su u pitanju pogon i mjenjač opcija nema, svi su upareni s osam-stupanjskom automatikom i xDrive pogonom na sve kotače. 
 
Nakon premijere u Ženevi proizvođač će otkriti i cijene koje se navodno neće previše mijenjati. 

Pročitajte više