Novi M5: Turbo je in

NEKOLIKO dana po službenoj objavi fotografija najavnog koncepta nove generacije M izvedbe BMW-ove serije 5 stižu i nove informacije o serijskom modelu najavljenom za jesen i frankfurtski salon.

Što se izgleda tiče ova bi se dva automobila trebala tek minimalno razlikovati. Baš kao što je to već uobičajeno kod bavarskog proizvođača kada je riječ o konceptnim najavama serijskih automobila. Iako tehnički podaci nisu poznati, pojedini izvori javljaju novosti vezane uz tp izvedbu, model M5.

Prije svega podsjetimo kako će novi M5 po prvi put pokretati turbo, a ne atmosferski motor. Točnije, radi se o 4,8-litrenom biturbo pogonskom stroju koji bi trebao razvijati snagu od 560 KS i maksimalni okretni moment od 690 Nm. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h ovom će automobilu trebati svega 4,5 sekundi, dok će najveća brzina biti elektronički ograničena na 250 km/h. Pretpostavlja se kako bi uz uklanjanje limitatora M5 s ovim motorom mogao doseći brzinu od gotovo 300 km/h.

Ekonomičnost novog modela će navodno biti povećana za 25%, odnosno za toliko će biti smanjena potrošnja i emisija štetnih plinova. Do poboljšanja će se doći uvođenjem turbopunjača, sustava regenerativnog kočenja, stop-start sustava i drugim sličnim tehnološkim sustavima. Treba spomenuti i Getragov 7-stupanjskim mjenjač s dvije spojke i ručicama na upravljaču, koji će se također pozitivno odraziti na sve performanse ovog modela.

Usprkos rastu dimenzija očekuje se zadržavanje mase automobila neće mijenjati s obzirom na širu upotrebu lakših materijala, pa možemo očekivati masu od oko 1800 kg. Ovjes je također prošao kroz mnoge preinake, a povećani downforce se može zahvaliti naprednijem stražnjem difuzoru integriranom u stražnji branik. Serijski bi trebale biti gume dimenzija 265/35 R20 sprijeda i 295/30 R20 straga. Na pojedinim se tržištima očekuje i dolazak izvedbe s pogonom na sva četiri kotača.

Pročitajte više