MERCEDES-BENZ je službeno predstavio drugu generaciju svojeg popularnog kompaktnog SUV-a GLB, koji na tržište stiže 2026. godine. Novi GLB označava značajan zaokret jer se temelji na novoj MMA platformi, čime primarno postaje električno vozilo, iako će kasnije biti dostupna i hibridna izvedba. Nakon modela CLA i CLA Shooting Brake, GLB je treći model marke koji koristi ovu naprednu arhitekturu.
Dizajnerski, novi GLB ne donosi velika iznenađenja i snažno se oslanja na linije modela CLA, ali u znatno višem i mišićavijem SUV pakiranju. Prednjim dijelom dominira velika maska hladnjaka iznad koje se proteže neprekinuta svjetlosna traka, spajajući oba prednja svjetla. Ona su opcionalno dostupna s Mercedesovom naprednom Multibeam-LED tehnologijom. Zanimljiv detalj je i sama maska, koja može biti ukrašena s 94 osvijetljene zvijezde, od kojih je u Europi zbog registarske pločice vidljivo njih 84.
Stražnji dio vozila naglašava robustan izgled zahvaljujući suženoj putničkoj kabini i proširenim blatobranima. Novo kontinuirano stražnje svjetlo s vertikalnim elementima sa strane dodatno ističe širinu vozila, a u njemu se nalaze i elementi u obliku zvijezde. Iako povišena karoserija čini GLB skladnijim od CLA, to donosi i nešto lošiju aerodinamiku s koeficijentom otpora zraka od 0,28, što je i dalje vrlo dobra vrijednost za jedan SUV. Profil je doživio suptilne promjene, a najočitija je linija prozora koja više nema pregib iza stražnjih vrata. U ponudi su naplatci veličine od 18 do 20 inča.
Novi GLB narastao je u gotovo svim smjerovima u odnosu na prethodnika. S dužinom od 4,73 metra, duži je za gotovo deset centimetara, dok je širina porasla za skoro tri centimetra. Jedino je visina neznatno smanjena za 1,4 centimetra. Međuosovinski razmak povećan je za značajnih 60 milimetara na 2889 mm, što se najviše osjeti u prostranosti unutrašnjosti.
Prtljažnik nudi između 540 i 1715 litara obujma, ovisno o konfiguraciji sjedala. Dodatni praktični element je i prednji prtljažnik, takozvani "frunk", zapremnine 127 litara. U izvedbi sa sedam sjedala, iza trećeg reda ostaje 145 litara prostora. Ako vam ni to nije dovoljno, novi GLB može povući prikolicu tešku do dvije tone.
Unutrašnjost je, baš kao i vanjština, inspirirana modelom CLA i izrazito je digitalizirana. Centralni element je impresivni MBUX Superscreen koji se proteže gotovo cijelom širinom armaturne ploče i objedinjuje tri zaslona pod jednom staklenom površinom. Pokreće ga nova generacija infotainment sustava MB.OS. Valja napomenuti da je zaslon ispred suvozača dostupan samo kao opcija.
Kao i prethodnik, novi GLB nudi se u konfiguraciji s pet ili sedam sjedala. Dok na prva dva reda ima obilje prostora za glavu i noge, treći red je prvenstveno namijenjen djeci ili osobama visine do 1,65 metara. Udobnosti pridonosi i serijski panoramski krov sa sedam elemenata čija se prozirnost može individualno podešavati.
U početku prodaje, novi Mercedes GLB bit će dostupan u dvije električne izvedbe preuzete iz modela CLA. Osnovni model je GLB 250+ sa 272 KS, dok je snažnija opcija GLB 350 4Matic s 365 KS. Oba modela koriste bateriju kapaciteta 85 kWh koja bi trebala osigurati doseg do 631 kilometar prema WLTP ciklusu, što je nešto manje od aerodinamičnijeg CLA.
Zahvaljujući 800-voltnoj arhitekturi MMA platforme, GLB se može puniti snagom do 320 kW. To u praksi znači da je za samo 10 minuta na brzom punjaču moguće napuniti dovoljno energije za do 260 kilometara vožnje. Što se tiče performansi, GLB 250+ ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde, a snažniji GLB 350 4Matic za 5,5 sekundi. Maksimalna brzina elektronički je ograničena na 210 km/h. Kasnije se očekuje dolazak slabije početne verzije, kao i najavljenih hibridnih varijanti.
Jedna od ključnih inovacija u novom GLB-u je nova toplinska pumpa, tehnologija preuzeta iz konceptnog vozila Vision EQXX. Mercedes tvrdi da ona može zagrijati kabinu dvostruko brže od dosadašnjih sustava, uz upola manju potrošnju energije. Kako bi to dokazali, Mercedes je novinare pozvao na demonstraciju u rashladnu komoru gdje se simuliraju ekstremni vremenski uvjeti.
Međutim, demonstracija nije prošla prema planu. Kamuflirani GLB, parkiran na -17 Celzijevih stupnjeva, nije se uspio zagrijati jer se usis zraka toplinske pumpe zaledio nakon nekoliko uzastopnih ciklusa zagrijavanja i hlađenja. Sustav je otkazao, a iz Mercedesa su naglasili kako takav scenarij ne odražava stvarne uvjete korištenja. Unatoč ovom gafu, Nijemci obećavaju trenutno zagrijavanje unutrašnjosti čim vozač uđe u vozilo, bez potrebe za predgrijavanjem.
Knjige narudžbi za novi Mercedes-Benz GLB već su otvorene, a prve isporuke kupcima očekuju se u proljeće 2026. godine. Hibridna verzija na tržište stiže nešto kasnije, u kasno ljeto. U početku su dostupne dvije motorizacije: GLB 250+ s početnom cijenom od 59.048 eura te GLB 350 4Matic koji kreće od 62.178 eura, u Njemačkoj. Očekuje se da će kasnije ponudu upotpuniti i cjenovno pristupačnija početna izvedba, vjerojatno pod oznakom GLB 200.