Novi TT - ponos Audija i cijele Njemačke

VELEBNIM performansom ispred Brandenburških vrata Audi je otkrio monumentalnu skulpturu automobila i odabranim uzvanicima premijerno otkrio novu generaciju svog najatraktinijeg modela. Novi TT je stigao.

Predstavljen 1998. godine, Audijev roadster je nakon početnih nespretnosti s vremenom stekao kultni status. TT je bio i ostao najatraktivniji model u ponudi pa ne čudi što se debi njegove druge generacije prati s posebnom pažnjom.


Dosljedan izvorniku, novi TT u coupe izvedbi opravdava očekivanja. Niska bočna silueta je zadržana, dok su stilske figure preuzete s posljednjih studija u mnogočemu doprinjele atraktivnosti. Daljni napredak postignut je rastom svih dimenzija. Novi TT je čak 137 mm dulji (4.178 mm) i 78 mm (1.842 mm) širi od prethodnika. Ukratko, eksterijer vanjštine je dotjeran upravo toliko da automobil u narednim godinama zadrži naslijeđeni status.

Uzorna dinamika - konačno!

Međutim, prave novosti skrivene su od znatiželjnih očiju. Prva i najvažnija je evolucija ASF (Audi Space Frame) tehnologije. Po prvi put se kombiniraju dva materijala, i to čelik i aluminij. Preciznije, 69 % nosive konstrukcije izrađeno je od aluminija, dok je ostatak izveden iz čelika i nalazi se pretežno na stražnjem dijelu vozila. Time je dobiven optimalan raspored masa i posljedično optimalna dinamička svojstva. Kad smo kod dinamike recimo kako novi model ima spojler koji se pri brzini većoj od 120 km/h automatski podiže i tako minimizira uzgonske efekte.


Što se tiče interijera, zadržana je 2+2 koncepcija, a prtljažnik je je zapremine 290 litara (prije 270 l), proširiv do 700 l. Naravno, sportska nastrojenost kabine je imperativ pa tako budući vlasnik može računati na duboko profilirana sjedala, uvjerljivu ergonomiju i standardnu sportsku dekoraciju. Serijska oprema je bogata (prednji i bočni zr. jastuci, ABS+ASR+ESP, automatska klima, audio-sustav…), a s popisa opcija posebno mjesto zauzima novi audio-sustav i MMI sustav poznat s modela A6, A8 i Q7.

Dva motora

Lansiranje novog modela prate dvije motorne izvedbe. Radi se o poznatim agregatima koji su se već imali prilike dokazati u brojnim modelima VW koncerna. Slabiji pokreće 2.0 TFSI motor sa 200 KS i 280 Nm i ubrzava automobil do 100 km/h za 6,6 sekundi, dok je maksimalna brzina 240 km/h.


Priča za sebe je atmosferski 3.2 V6 kojeg karakterizira 250 KS i 320 Nm, a isporučuje se isključivo u kombinaciji s quattro pogonom. TT u ovom slučaju postiže 100 km/h za 5,9 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h.

Valja spomenuti da se oba motora, osim u kombinaciji s šest-stupanjkim ručnim mjenjačem, nude i sa S tronic mjenjačkom kutijom. Iza novog imena krije se DSG mjenjač s dvije spojke čiji je rad vrlo vjerojatno modificiran.

Novi je i ovjes. Preciznije rečeno radi se o prerađenom ovjesu postojećeg modela što se zajedno s povećanjem traga kotača i novim rasporedom težina pokazalo dovoljnim za postizanje osjetno bolje dinamičke stabilnosti. Tu valja spomenuti i multilink stražnju osovinu kojom novosti u domeni ovjesa završavaju.


Barem kada je u pitanju standardna oprema jer Audi opcijski nudi i tzv. magnetic ride sustav podešavanja tvrdoće ovjesa. Laički rečeno, u ulju koje se nalazi u amortizeru slobodno se kreću komadići magneta. Promjenom napona struje trenutno se mijenja karakteristika amortizera, odnosno njegov odziv što pak za posljedicu ima optimalan komfor i uzorne vozne osobine u različitim uvjetima kretanja vozila.

Više snage za manje novaca

Što se tiče cijena zasad su poznate one za njemačko tržište. Bazni model stoji 31.900 eura, a u izvedbi sa S tronic mjenjačem okruglih 34.000 eura. Usporedi li se to s prethodnim modelom (1.8T 190 KS - 33.500 eura) ispada da kupac za manje novaca dobiva više snage.

Što se pak tiče snažnijeg modela, njegova je cijena 39.900 eura odnosno 42.000 eura u verziji sa S tronic mjenjačem.

Audi TT - zvijezda Berlina

Pet stotina odabranih uzvanika, što političara (gradonačelnik Berlina, zamjenik kancelara, bavarski ministar…) što sportaša (Ronaldo, Zinedine Zidane, Bastian Scweinsteiger) imalo je čast nazočiti otkrivanju velebne skulpture automobila.

Automobil sastavljen iz 16 elemenata tek je jedan od šest izložaka koji su standardni postav Berlinske ponude sve do jeseni. Skulptura automobila je izrađena od Neopora, inovativnog pjenastog materijala, i postavljena na čelični temelj.

Deset tona težak "automobil" u duljinu mjeri 10,20 metara, visok je 3,25 i širok 4.5 metara. Zbog trajnosti i atraktivnijeg izgleda na površinu je nanesena metalna prevlaka u zlatnoj i srebrnoj boji.

Dizajn i izradu potpisuje Audi, inače član projekta "Njemačka - Zemlja ideja", zajedničke inicijative njemačke vlade i industrije u svrhu promocije Njemačke tijekom World Cup-a.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više