Novi Yaris u prodaji: Genijalnost u tri čina

TREĆA generacija popularnog Toyotinog mališana stiže kao pravo osvježenje u Toyotinoj, ali i ponudi na hrvatskom tržištu. Mali veliki automobil je sazrio i postao pravi mali genijalac otkrivši se kao jedan od najkompletnijih modela u segmentu.

Yaris je u novom izdanju sazrio donijevši bitna poboljšanja u segmentima koji danas itekako utječu na tržišni uspjeh. Najkraće rečeno, tri su točke koje čine Yaris drugačijim od rivala. Prva i odmah uočljiva je novi dopadljivi dizajn usklađen s ostatkom game, potom su tu napredne multimedijske mogućnosti i na koncu to je svakako petgodišnje jamstvo. Pridodamo li svemu poslovičnu kvalitetu koja već godinama daje težinu Toyotinom brandu, Yaris ima vrlo jake adute za tržišnu igru.

I doista, Toyotinog mališan sada karakterizira sofisticiraniji i oku ugodniji dizajn blizak većim modelima u gami. Ništa novo u automobilskom svijetu gdje se sličnost s većim (i skupljim) modelima pokazala vrlo uspješnom. Sjetimo se samo VW-ovog Pola koji je doslovno procvjetao estetski se približivši Golfu. Stoga nema sumnje, Yaris se gleda kao mini-Auris, automobil koji istina ne igra na kartu emocija, ali zato ulijeva poštovanje.

Kako bi Yaris odigrao iole značajniju ulogu u trenutno najznačajnijem europskom segmentu godišnjeg kapaciteta čak četiri milijuna vozila mora zadržati postojeće kvalitete i ponuditi nešto novo. To i čini, pa tako u kompaktnim mjerama nudi još veću prostranost, a istovremeno podiže letvicu po pitanju kvalitete i opremljenosti.

Tek minimalno većih vanjskih gabarita, ali i manje visine, Yarisova arhitektura obuzdava trend rasta iz čega proizlaze osnove boljih manevarskih svojstava. Pritom je težište masa sniženo, a aerodinamika poboljšana što sasvim sigurno donosi osim vizualnog dojma i više dinamičke stabilnosti, nižu potrošnju, manju buku itd.

U kabini nailazimo na moderniji kokpit oblikom i konceptom podređeniji vozaču. Veseli i više korisnog prostora, kao i prtljažnik nižeg utovarnog ruba i osnovnog kapaciteta 286 litara.

Ponudu motora čine poznati (i višestruko dokazani) motori, svi usklađeni s Euro V normom. Dva su benzinca, 1.0 (69 KS) i 1.4 (99 KS), dok je dizelaš 1.4 D-4D (90 KS). Osim ulaznog trocilindraša ostala dva dolaze upareni sa šest-stupanjskim mjenjačem, dok je snažniji benzinac dostupan i u kombinaciji sa CVT MultiDrive S mjenjačem. Očekivano, svi su opremljeni TOD (Toyota Optimal Drive) sustavom u koji ulazi i unaprijeđeni start-stop sustav (za 1.33).

Yaris je u ponudi s četiri razine opreme, a već u osnovnom paketu nudi potpunu opremljenost. Svakako valja istaknuti novost na tržištu, Touch & Go multimedijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir koji obuhvaća navigaciju, pomoć pri parkiranju s kamerom, spajanje na Internet i sl.

Dolazimo polako i do cijena. Toyota Yaris u osnovnom izdanju što podrazumijeva trovratnu karoseriju, 1.0 motor i paket opreme Luna stoji 93.000 kn. Dodatni par vrata naplaćuje se 3.375 kn, dok je za moćniji benzinac potrebno izdvojiti dodatnih 6.750 kn. Odlučite li se za Multidrive S CVT mjenjač morat ćete izdvojiti dodatnih 9.000 kn i odabrati neki od boljih paketa opreme. Dizelska pak ponuda kreće od 116.250 kn i penje se sve do 131.250 kn. U ponudi je i pet tematskih paketa opreme, kao i akcijska ponuda za prije spomenuti Touch& Go multimedijski sustav (2.625 kn).

I na kraju spomenimo još jednu bitnu stvar, a to je 5 godina jamstva bez ograničenja.

Pročitajte više