Opel Astra 1.8 Sport - najbrži put do cilja

NAJZNAČAJNIJI Opelov novitet u tekućoj godini nastupa samouvjereno i u gotovo svim domenama spada u vrh klase. Svojevrsni rat s VW Golfom se zahuktao, bogatom ponudom Astra otvara drugu bojišnicu na kojoj će snage odmjeriti benzinske izvedbe trenutno najpopularnijih modela u kompaktnoj klasi.

Kad su benzinski motori u pitanju Astra se nudi u četiri motorne izvedbe među kojima je i posebno zanimljiva ona pokretana 1.8 16V motorom od 125 KS i opremljena Sport paketom kakvu smo imali priliku isprobati.

Dizajn

Izuzmemo li ekstravagantni Speedster, s punom odgovornošću možemo reći da je nova Astra najsmjelije dizajniran Opelov model. S koje god strane ju pogledali, Astra djeluje vrlo moderno, pa čak i elegantno.

Kako je riječ o modelu koji predstavlja zadnju stepenicu pri ulasku u tzv. GT segment, Opelov kompakt je izvana obogaćen decentnim sportskim detaljima. Prednji odbojnik je dobio svijetla za maglu, a ručice vrata i kućišta vanjskih retrovizora su u boji karoserije. Kako je automobil postavljen na sportsko podvozje primjetno je smanjena odignutost od tla, čime je smanjena zračnost između blatobrana i kotača. Dojam upotpunjuju aluminijski naplatci promjera 16 inča koji su obuveni u pneumatike mjera 205/55.

Srebrna boja Astri izvrsno pristaje i uklapa se u dizajn svjetala. To je posebno uočljivo straga gdje se dvobojni pokrov svjetala s kromiranim obrubom nenametljivo nastavlja na rasne obline boka i masivan stražnji kraj (odbojnik). Krom je zastupljen u obliku horizontalnih letvica i "sportskog" završetka ispušnog sustava, što je taman onoliko koliko treba. Nedostaju tek lagana proširenja pragova koja bi na ovako skrojenoj karoseriji djelovala vrlo efektno. 

Unutrašnjost

Odmah po otvaranju vrata je moguće uočiti daljnje blagodati sportski nastrojene Astre. Ugradnja zaštitne letvice praga od aluminija s natpisom modela je za svaku pohvalu. Metalnim umecima je obložen cjelokupni središnji dio prednje armature i nastavlja se dalje do podnožja ručice mjenjača. Tu su još tri metalna umetka (matirani aluminij) na sportskom upravljaču, te horizontalna lajsna u imitaciji karbona.

Vozačko sučelje se bitno ne razlikuje od standardnih izvedbi. Sve informacije vezane uz funkcioniranje automobila su grupirane u tri kružna elementa obrubljena kromom, dok je u sredini digitalni pokazivač prijeđenog puta. Ostale informacije vozač dobiva preko centralnog info-zaslona smještenog na središnjem dijelu gdje se ispisuju podaci putnog kompjutora i audio-sustava.

Obloge vrata su izvedene od tvrde i kvalitetne plastike u crnoj boji čiju monotoniju ubija još jedan karbonski umetak i kromirana ručica vrata. Kako kod sportske izvedbe nema središnjeg oslonca za ruke s integriranim pretincem, slobodno možemo konstatirati da je najveći minus Astrine unutrašnjosti nedostatak odlagališta.

Kao što smo to konstatirali pri testu dizelske inačice, Astra komforom u niti jednom pogledu ne zaostaje za konkurencijom. Putnici sprijeda uživaju u prostranosti udobnih sjedala s izraženom bočnom potporom i mogućnosti lumbalnog podešavanja. Na stražnjoj klupi se udobno može smjestiti do tri putnika, koji se ni na daljim rutama neće umoriti. Naime, sjedi se dovoljno visoko, a kut naslona je optimalan, pa su bolovi u nogama i leđima kod Astre nepoznanica.

I prtljažnik je na razini zadatka. 350 litara osnovnog obujma zadovoljava apetite prosječne obitelji. Vrlo dobro s obzirom da Opel daje rezervni kotač normalnih dimenzija.

Opremljenost

Hrvatskim kupcima se nudi pet razina opreme među kojima je i specifični paket Sport. Sport se razlikuje od svih ostalih paketa po tome što itekako utječe na vozne osobine automobila, a tek kao sporedno donosi dijelove opreme namijenjene komforu.

Sukus paketa Sport se krije u tipki za sportsku vožnju (SportSwitch) smještenoj ispod središnjeg otvora čijim se pritiskom osigurava bolji odziv papučice gasa i direktnije upravljanje putem elektro-hidrauličkog servo upravljača. Dodamo li svemu tome IDS Plus podvozje sasvim je jasno o čemu je riječ. Naime, IDS Plus sustav čine svi dijelovi podvozja i pogonski sustav. Mjenjač, motor, ABS, ESP i sustav kontinuiranog nadzora ovjesa (CDC) povezani su kroz CAN-Bus mrežu, a rezultat je automobil zavidnih dinamičkih svojstava.

Sportsku opremu čine još prije spomenuti alu-naplatci od 16 inča, maglenke i sportski upravljač s integriranim kontrolama radio uređaja. Od standardne opreme valja spomenuti ručni klima uređaj koji posao odrađuje gotovo idealno, te kvalitetni CD30 audio sustav s mogućnosti čitanja MP3 zapisa.

U skladu s visokim ocjenama EuroNCAP-a za sigurnost, Astra je opremljena cjelokupnom sigurnosnom opremom koju čini paket zračnih jastuka (prednji+bočni), ABS i prije spomenuti ESP.

Motor i vozne osobine

Testirani model pokreće 1.8 16V benzinski motor maksimalne snage 92/125 kW/KS dostupne pri 5.600 o/min. 170 Nm okretnog momenta vozaču je na raspolaganju tek pri 3.800 o/min, pa se može zaključiti da motor voli visoke okretaje.

To se potvrdilo u praksi. Do 4.000 o/min Astra se ponaša poput osjetno slabijeg benzinca. Tjeranjem u visoke okretaje agilnost proporcionalno raste, a zvučna kulisa postaje ozbiljnija. Prema tvorničkim podacima automobil do 100 km/h ubrzava za 10.8 sekundi i postiže maksimalnih 198 km/h.

Položaj vozača za upravljačem je u skladu s osnovnim načelima ergonomije. Kolo upravljača je podesivo po visini, dok je sjedalo moguće podešavati u četiri smjera. Preglednost je zadovoljavajuća, a jedino razočaranje mogu pružiti premaleni vanjski retrovizori.

Astra se na cesti ponaša suvereno. Prave vrijednosti inteligentnog podvozja su vidljive u vožnji zavojitom cestom kada Astra vrlo dugo zadržava neutralni položaj. Naginjanja su minimalna, a elektronika savršeno odrađuje svoj posao. Zamjerku zaslužuje mjenjač čije mane će isplivati na površinu pri agresivnijoj vožnji s čestim šaltanjem. Iako precizan, mjenjač je vrlo tvrd i prespor, a prilikom izmjene stupnjeva prijenosa mogu se javiti neugodni zvukovi.

Udobnost je na zavidnoj razini. Tek pri nailasku na izražene poprečne neravnine putnici plaćaju danak sportskog ovjesa, dok one manje neće niti primijetiti. To treba zahvaliti izdašnom međuosovinskom razmaku i velikim 16 inčnim kotačima sa dovoljno mesnatim gumama.

Atraktivnu Astru nismo štedjeli što je za posljedicu imalo prekoračenje deklariranje potrošnje goriva. Iako je putni kompjutor pri 90 km/h (2.500 o/min) pokazivao potrošnju od 5.6 l/100 km, a pri 130 km/h (3.750 o/min) od 7.9 l/100 km, prosjek testa je iznosio pozamašnih 9.7 l/100 km. Daljnjim mjerenjima utvrdili smo da je na otvorenoj cesti potrošnja doista mala i u pravilu ne prelazi sedam litara, ali se zato u gradu vrlo lako penje i na dvanaest.

Zaključak

Sigurni smo da Opel Astra 1.8 Sport neće imati značajan udio u ukupnoj prodaji modela na hrvatskom tržištu. To ne znači da je riječ o lošem izboru već samo da postoji nekoliko motornih izvedbi primjerenijih prosječnom hrvatskom kupcu.

Astra s benzinskim motorom od 125 KS u izvedbi Sport stoji 18.208 eura, dok je cijena testiranog modela zbog dodatne opreme porasla na respektabilnih 20.471 euro. Za ovu protuvrijednost Opel nudi atraktivni kompakt namijenjen svima koji povjerenje daju benzinskim motorima, a na prvo mjesto stavljaju dinamička svojstva i pripadni užitak u vožnji. 

>>Velike fotpgrafije možete pogledati

Važnija serijska oprema (1.8 Sport)

ABS

ESP

Sportsko podvozje

Podesivo vozačko sjedalo (4 smjera)

Alu naplaci 16"

CD30 audio sustav (7 zvučnika, MP3)

Klima uređaj

Električni paket (podizači prednjih stakala + retrovizori)

Elektro-hidraulični  servo-uređaj

Daljinsko centralno zaključavanje

Prednji I bočni zračni jastuci

Sportska sjedala

Dodatna oprema testnog modela

Metalik boja

Tempomat

Alarm

Putno računalo

Sport Paket (IDS+, klima, maglenke…)

Ukupna cijena dodatne opreme

16837

Ukupna cijena modela

135467

Ukupna cijena testiranog modela

152304

Miljenko Nikolić

Pročitajte više