Opel Meriva 1.4 Cosmo - bestseler u luksuznom izdanju

JEDNA od tajni prodajnog uspjeha Merive je što se svojim kvalitetama i povoljnom cijenom obraća širokom krugu populacije. Kako se nježnijem spolu ovaj model posebno omilio, potražili smo pomoć kolegice, koja nam je otkrila Merivu ženskim očima.

Muške glave obitelji automobil biraju iz svima dobro poznatih razloga. Nakon što su se iživjeli i skrasili u vozačkom smislu, na ljestvici prioriteta pri kupovini novog automobila dolazi do turbulencija. Atraktivan izgled, broj «konjića» ispod lima i ostali elementi prestiža ustupaju mjesto komforu i sigurnosti. A u tom pogledu je Meriva, model koji čini sredinu ponude u Opelovoj gami monovolumena, vrlo zanimljiv izbor, posebno kada se radi o bogato opremljenoj izvedbi kakvu smo imali prilike testirati.

Veliki automobil na maloj površini
 
Najprodavaniji model u klasi i jedan od važnijih nositelja prodaje tvrtke iz Russelsheima u ponudi je smješten između manje Agile i veće Zafire. Monovolumenska koncepcija je sa stanovišta dizajna dosta nezahvalna, no u Opelu su posao odradili više nego solidno.


Meriva još uvijek djeluje moderno, a karakteriziraju ju blago zakrivljene linije i velike staklene površine. U testnom izdanju s brojnim kromiranim detaljima, alu-naplatcima i zatamnjenim stražnjim staklima, Meriva koketira s otmjenošću i ističe se u masi.

Dok vanjskim izgledom Meriva nikoga ne ostavlja bez daha, u pogledu interijera stvari su kudikamo drugačije. Svojim kompaktnim gabaritima (4.042x1.694x1.624 mm) nudi izuzetno prostranu i ugodnu unutrašnjost.


Za gotovo magičnu fleksibilnost «kriv» je Flex Space sustav putem kojeg je uz minimalan napor moguće preslagivati trodijelnu stražnju klupu. Sustav dopušta uzdužno pomicanje svakog sjedala posebno, te regulaciju nagiba naslona. Osim preklapanja u podnicu, moguće je zasebno preklopiti središnji dio sjedala.


Sve to donosi nebrojene kombinacije putem kojih se prtljažni prostor sa početnih 350 litara povećava do 560 litara, a preklapanjem i do 1.410 litara.

Velika visina vozila i ravne bočne stranice donose dovoljno prostora u gornjem dijelu, pa u  Merivi ima mjesta za pet putnika, uz napomenu da je na duljim relacijama preporuka putnik manje. Prednja armatura vrlo je pregledna, što posebno vrijedi za jednostavnu instrumentalnu ploču i dobro čitljive zaslone klimatizacije i audio-sustava.

Odlična ergonomija i lijeni motor

U pogledu ergonomije nema većih zamjerki osim što se volan ne može podešavati po dubini. Povišen položaj vozača, velik udio staklenih površina i poveći retrovizori donose prvoklasnu preglednost u svim smjerovima. Sjedala su dosta tvrda, dok prednja imaju izražene bočne oslonce.

Pridodamo li svemu tome više nego bogatu opremu razine Cosmo (potpuna elektrifikacija, audio-sustav, klimatizacija...) te nekoliko doplata, može se konstatirati da Meriva nudi više no ugodnu unutrašnjost.


Prvi kilometri pokazali su da izbor benzinskog agregata nije najsretnije rješenje, čak ni kada se radi o, na papiru, dosta snažnom motoru. 1.4-litreni četiricilindraš razvija maksimalnu snagu od 66 kW/90 KS pri 5600/min i okretni moment od 125 Nm pri 4000/min, ali usprkos relativno solidnom ručnom mjenjaču, ne pruža dovoljno.

Pogled na tehničke podatke otkriva da Meriva u pogledu performansi kaska za konkurencijom. Ubrzanje do 100 km/h traje 13,8 sekundi, a maksimalna brzina je 168 km/h. Meriva je u vožnji dosta lijena, pa za brži ritam u vožnji traži dosta napora i tjeranje u visoke okretaje. Jedan od razloga lošijih međuubrzanja je i izrazito velika masa vozila koja iznosi čak 1.370 kg.


Tvornički deklariranu prosječnu potrošnju od 6,4 litara nismo uspjeli postići. Ona je bila u pravilu dvadesetak posto viša i kretala se oko osam litara, što je još uvijek solidan rezultat. Pohvalu zaslužuju kočnice, koje posao odrađuju uzorno. Meriva u vožnji uvjerljivo drži cestu, te je vrlo udoban suputnik na duge staze. U gradu do izražaja dolazi solidna manevrabilnost čija posljedica je pojednostavljen proces parkiranja. 

Akcijama do odlične ponude

Cijena Merive 1.4 Cosmo je iznosi okruglih 15.000 eura ili 110.850 kn. Brojne doplate u vidu metalik boje, zatamnjenih stakala, alarma i naprednog paketa podižu iznos za daljnjih 18.500 kn čime Meriva cijenom dolazi na vrata kompaktne klase. Međutim, model je obuhvaćen Opelovom prodajnom akcijom putem koje se nudi popust od 1.111 eura, pa na kraju testni automobil stoji vrlo konkurentnih 121.130 kn.

Cijena je to za koju Opel nudi kompaktan automobil koji nudi puno više od onoga što bi se na prvi pogled reklo. Meriva je namijenjena mladim obiteljima, koje znaju cijeniti odličnu koncepciju interijera i vrlo bogatu opremu, a performanse im se nalaze niže na ljestvici prioriteta.

Meriva ženskim očima

Meriva je jedan od automobila koje će rado odabrati i pripadnice nježnijeg spola. Stoga u nastavku donosimo komentar nove članice Auto.Index-a:

"Spremala sam se krenuti u Split s prijateljicama i kada mi je kolega rekao kako ima auto za mene, pomislila sam super. Kada je rekao Opel Meriva, nisam više bila toliko sretna. Što da radim s monovolumenom, nemam obitelj, kućne ljubimce i idem u grad gdje je najvažnije brzo i lako pronaći parking što će mi s takvim automobilom sigurno biti dosta teško. Međutim, kako je takvo nešto u principu glupo odbiti, naravno da sam auto uzela.


Ono što mi se odmah svidjelo, prije nego sam uopće sjela u njega, je izgled jer sam očekivala pomalo bezličan automobil nalik na bilo koji drugi "kombi". Posebno me fascinirala veličina prtljažnika. Stvari koje četiri cure nose na vikend teško mogu bez problema stati u automobil, a nama je u Merivi ostalo dovoljno mjesta i za veliku satelitsku antenu koju je jedna od cura morala vratiti natrag u Split. Iako se u početku činilo kao nemoguća misija, sve je na kraju uspjelo stati. 

Kako inače vozim sportski automobil u kojem se jako nisko sjedi, a preglednost mu je nepoznanica, sjesti u Merivu bilo je pravo osvježenje. Velike staklene površine daju dojam velike preglednosti što se meni, osim za potrebe vožnje, kao svakoj ženi posebno svidjelo zbog osjećaja da mi ništa od "popratnih sadržaja" uz cestu ne može promaknuti. Prednja sjedala su iznimno udobna, a bitno je i to što, kada sam sjedalo podesila kako mi najbolje odgovara, nisam imala nikakvih problema s pojasom za vezanje što je, barem u mom slučaju, rijetkost.


Cure koje su sjedile natrag bile su zadovoljne kada su shvatile da svaka za sebe može podesiti sjedalo kako joj najbolje odgovara. Zatamnjena stakla koja ovaj model ima su dodatni plus kao i brzinomjer ukrašen kromom.

Najveća zamjerka koju imam je brzina, odnosno inertnost motora jer mi je bilo teško pretjecati, a visoke brzine na autoputu prava tlaka. Ali s obzirom na to da je putovanje bilo više nego udobno, nitko se nije previše žalio što je put trajao malo duže od predviđenog. Dobro je što su vozaču tipke za podešavanje klime i muzike na dohvat ruke. Nažalost, kontrole na upravljaču putem kojih se mogu mijenjati stanice i pojačavati i smanjivati zvuk nisu se pokazale previše praktične pošto se okreću zajedno s volanom pa su u nekim položajima potpuno neupotrebljivi.

Iako sam mislila kako je Meriva prvenstveno automobil za duga putovanja, pokazao se i kao odličan odabir za grad. Moj strah od parkiranja je bio potpuno neutemeljen jer je parkiranje bilo prilično jednostavno.


Sve u svemu, četiri cure su bile više nego zadovoljne ponuđenim, a slična je situacija bila i s petom prijateljicom koja razmišlja o kupnji novog automobila sada kad joj se obitelj povećala za jednog člana. U Merivi će bez problema stati kolica i sva potrebna oprema koju morate nositi na plažu kada idete s malim djetetom. Čak je i beba bila više nego sretna zbog činjenice da na stražnjem sjedalu, ovisno o tome kako ga presložite, može puzati do mile volje, pa čak i otpuzati u prtljažnik."

V.

>>Ostale fotografije možete pogledati ovdje.

Važnija serijska oprema (Cosmo):

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Miljenko Nikolić

Pročitajte više